• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Fundusz dróg samorządowych (z uwzględnieniem zmian), rządowy fundusz inwestycji lokalnych (RFIL) oraz środki z innych źródeł w inwestycjach jednostki samorządu terytorialnego

Cele i korzyści

Podniesienie i uporządkowanie wiedzy uczestników w zakresie praktycznych zasad przeprowadzania i rozliczania inwestycji od strony finansowo-księgowej w jednostkach samorządu terytorialnego i ich jednostkach podległych, ze szczególnym podkreśleniem tych finansowanych z FDS (po zmianach), RFIL i innych źródeł.

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • uporządkujesz i uzupełnisz wiedzę w zakresie różnych, często trudnych lub niestandardowych sytuacji ewidencyjnych spotykanych w trakcie procesu inwestycyjnego w jednostkach i zakładach budżetowych,
  • poznasz istotę oraz praktyczne aspekty efektywnego opracowania przepisów wewnętrznych dla uporządkowania procesu inwestycyjnego w jednostce,
  • dowiesz się, jak realizować inwestycje ze środków FDS po zmianach oraz RFIL (jak ująć je budżetowo, co, kiedy i w jaki sposób może być finansowane z tego Funduszu).
zwiń
rozwiń
Program
  1. Środki trwałe, wartości niematerialne i prawne w ujęciu definicyjnym.
  2. Przygotowanie inwestycji - procedura inwestycji w dokumentacji jednostki.
  3. Omówienie źródeł finansowania inwestycji, w tym: z budżetu JST, z FDS, z RFIL i innych funduszy, z dotacji celowej, z budżetu środków europejskich i z innych źródeł oraz ich ujęcie budżetowe, sposób funkcjonowania w ewidencji księgowej, rozliczanie.
  4. Ulepszenie jako wydatek inwestycyjny, a remont.
  5. Zakupy inwestycyjne, a zakupy z wydatków bieżących środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych – różne koncepcje w tym zakresie.
  6. Pierwsze wyposażenie w procesie inwestycyjnym.
  7. Klasyfikacja budżetowa inwestycji i remontów oraz zakupów bieżących i inwestycyjnych z różnych źródeł.
  8. Sposób księgowania kosztów inwestycji /konto 080/ i remontów według ich źródeł finansowania i rozliczenie tych kosztów. Przekazanie nakładów inwestycyjnych.
  9. Omówienie przygotowania do zapłaty faktur za wykonane inwestycje, zakupy, remonty /faktury częściowe, faktury końcowe/.
  10. Protokoły OT i PT i ich rola w procesie inwestycyjnym.
  11. Zasady ujęcia nowo powstałego środka trwałego lub ulepszenia środka trwałego w ewidencji środków trwałych. Wartość początkowa środka trwałego.
  12. Pytania i odpowiedzi.
zwiń
rozwiń
Adresaci

pracownicy działów księgowości oraz pracownicy odpowiedzialni za rozliczanie inwestycji w jednostkach samorządu terytorialnego i ich jednostkach podległych

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

wieloletnia skarbnik gminy; wykładowca i doradca z zakresu rachunkowości budżetowej oraz finansów publicznych, w tym szczególnie budżetu zadaniowego i kontroli zarządczej, dla wielu ośrodków edukacyjnych oraz jednostek sektora finansów publicznych na terenie kraju; autorka publikacji w miesięcznikach „Finanse Publiczne” i „Rachunkowość budżetowa”.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

ZGŁOSZENIA:
Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: centrum@frdl.szczecin.pl, fax. 914878522 lub poprzez formularz zgłoszenia na stronie do www.frdl.szczecin.pl do 27 listopada 2020 r.
UWAGA: LICZBA MIEJSC OGRANICZONA!