• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Pracownicze Plany Kapitałowe. Gospodarka finansowa, schematy księgowe dla PPK, klasyfikacja budżetowa, sprawozdawczość w przykładach w Jednostkach Samorządu Terytorialnego

Cele i korzyści

Wszechstronna prezentacja zagadnień księgowo-finansowych dotyczących PPK w jednostkach samorządu terytorialnego.

Wskazanie praktycznych wskazówek dotyczących rozliczeń PPK.

zwiń
rozwiń
Program
  1. Zasady gospodarki finansowej a PPK – określenie procedur w dokumentacji jednostki w tym obowiązek stosowania przepisów kodeksu cywilnego do rozliczeń PPK.
  2. Umowa o zarządzanie PPK – zasady jej zawierania oraz elementy składowe – pułapki.
  3. Umowa o prowadzenie PPK – zasady jej zawierania oraz elementy składowe – pułapki.
  4. Wpłaty dokonywane do PPK – wpłaty jednostki zatrudniającej i uczestnika PPK:
    1. wskaźniki procentowe i ich rozliczanie;
    2. pracodawca i jego rozliczenie;
    3. pracownik i jego rozliczenie w tym deklaracja oraz mnogość rachunków w PPK;
    4. wynagrodzenie i jego rozliczanie;
    5. inne świadczenia – co robić (zasiłek choroby);
    6. zwrot środków z PPK.
  5. Wpłata powitalna i dopłaty roczne do PPK – zasady prowadzenia rozliczeń – przykłady.
  6. Ewidencja PPK – schematy księgowe rozliczeń PPK dla:
    1. urząd (także urząd spięty z organem gminy) – konta i ich powiązania;
    2. pozostałe jednostki budżetowe (szkoły, ops, osir itd.);
    3. samorządowy zakład budżetowy.
  7. Sprawozdania budżetowe, z operacji finansowych oraz sprawozdanie finansowe – związki z PPK – przykłady.
  8. Klasyfikacja budżetowa a PPK – przykłady powiązań.
  9. Rozliczanie PPK – różne sytuacje, przykłady i pułapki w tym zagadnienie odsetek.
  10. Zaangażowanie oraz plan finansowy w tym budżet na rok 2021 – przykłady i pułapki.
  11. Pytania i dyskusja.
zwiń
rozwiń
Szkolenie skierowane do:

Księgowych oraz pozostałych pracowników odpowiedzialnych za rozliczanie wynagrodzeń oraz sporządzanie sprawozdań w zakresie PPK.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Specjalista w zakresie finansów publicznych. Współpracownik jednostek samorządu terytorialnego w zakresie kontroli finansowej i wewnętrznej. Były inspektor kontroli w Regionalnej Izbie Obrachunkowej. Właściciel kancelarii specjalizującej się w zagadnieniach prawno - finansowych jednostek sektora finansów publicznych. Prowadził zajęcia m.in. dla: Ministerstw, Urzędów Marszałkowskich oraz innych państwowych i samorządowych jednostek budżetowych. Stały współpracownik FRDL.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

ZGŁOSZENIA: Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: centrum@frdl.szczecin.pl, fax. 914878522 lub poprzez formularz zgłoszenia na stronie www.frdl.szczecin.pl do 4 września 2020 r.
UWAGA LICZBA MIEJSC OGRANICZONA!