• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Zlecanie i rozliczanie zadań publicznych w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie

Cele i korzyści
  • Wyjaśnienie problematycznych kwestii dotyczących przygotowania do zlecania zadań publicznych w trybach przewidzianych w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
  • Wyjaśnienie bieżących problemów dotyczących rozliczania przyznanych środków i zmian temu towarzyszących.
  • Omówienie sposobu postępowania przez samorząd przy kontroli oraz zwrocie udzielonych dotacji. Omówienie: realizacji zadania publicznego (rezultatów, wydatków, niewykorzystanie dotacji, kontrola realizacji zadania), sprawozdawczości i rozliczenia zadania w okresie pandemii
zwiń
rozwiń
Program

I. Zlecanie realizacji zadań publicznych:
1. Terminy ogłoszenia konkursów, powiązanie z innymi dokumentami- ogłoszenie na projekcie budżetu, powiązanie z programem współpracy,
2. Elementy niezbędne w ogłoszeniu konkursowym (m.in. cel i zasady dokonywania przesunięć).
3. O co można uzupełnić ogłoszenie konkursowe.
4. Załączniki do ogłoszenia konkursowego.
5. Ocena złożonych ofert – zasady powoływania i działania komisji konkursowej, kto nie może brać udziału w pracach komisji, udział radnych.
6. Rozstrzygnięcie konkursu- aktualizacje kosztorysu, planu i harmonogramu oraz rezultatów .
7. Co oznacza zawarcie umowy bez zbędnej zwłoki, kiedy zawierać umowę a kiedy zrobić przelew, transze.
8. Umowa realizacji zadania publicznego – elementy obowiązkowe i fakultatywne.
II. Realizacja zadania publicznego
1. Rezultaty w zadaniu publicznym- określanie i udokumentowanie, co należy zrobić jeśli nie uda się osiągnąć założonych rezultatów.
2. Realizacja zadania w dobie pandemii, na co pozwalają przepisy tarcz antykryzysowych, zmiany w umowie w zakresie sposobu, zakresu i formy realizacji zadania.
3. Zasady przesunięć między pozycjami kosztorysowymi w budżecie.
4. Jakie wydatki mogą być finansowane z dotacji?
5. Obowiązki informacyjne organizacji korzystającej z dotacji,
6. Ponoszenie wydatków zgodnie z okresem realizacji zadania,
7. Rozliczenie środków: dokumentowanie wkładu własnego osobowego – przykłady dokumentów,
8. Niewykorzystanie dotacji i wkładu własnego – zapisy umowy a rozliczenie środków,
9. Prowadzenie dokumentacji księgowo-finansowej – dokumentowanie poniesionych wydatków, rozliczenie odsetek, zasady opisu faktur,
10. W jakich przypadkach należy rozwiązać umowę – konsekwencje dla organizacji realizującej zadanie, przykłady decyzji o zwrot dotacji, postępowanie, wyliczenie zwrotu.
11. Kontrola realizacji zadania publicznego – terminy, kto przeprowadza kontrole, zakres kontroli, dokumenty.
12. Sprawozdanie częściowe.
III. Sprawozdawczość i rozliczenie zadania
1. Sprawozdanie z realizacji zadania publicznego – rozliczenie środków, rozliczenie rezultatów,
2. Rozliczenie zadań realizowanych w czasie pandemii COVID-19, a co z rezultatami i zwrotami dotacji.
3. Rozliczenie dotacji w JST, naruszenie dyscypliny finansów publicznych a dotacje, kto i w jaki sposób rozlicza dotację w urzędzie, terminy.
IV. Tryb uproszczony zlecania zadań publicznych- małe granty
V. Planowane kierunki zmian druków ofert, umów i sprawozdań oraz ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy samorządowi zajmujący się współpracą z organizacjami pozarządowymi w zakresie zlecania im zadań publicznych oraz przedstawicieli organizacji pozarządowych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Doświadczony trener z zakresu współpracy administracji publicznej z organizacjami pozarządowymi. Pracował w MPiPS. Wykładowca akademicki, doświadczony szkoleniowiec. Autor książki „Ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie”. Ekspert oceny projektów realizowanych w ramach programów operacyjnych na lata 2007-2013 w dziedzinie „Umacnianie społeczeństwa obywatelskiego, w tym wsparcie organizacji pozarządowych oraz partnerów społecznych i gospodarczych”. Asesor akredytowany przy MSWiA do oceny projektów „Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej”. Szkolił inspektorów kontroli RIO. W latach 2011-2020 prowadził kilkadziesiąt szkoleń z zakresu współpracy administracji publicznej z organizacjami pozarządowymi.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

ZGŁOSZENIA:

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: centrum@frdl.szczecin.pl, fax. 914878522 lub poprzez formularz zgłoszenia na stronie www.frdl.szczecin.pl do 18 września 2020 r.

UWAGA: LICZBA MIEJSC OGRANICZONA!