• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Małe granty - tryb uproszczony art. 19 a). Procedowanie, umowa, sprawozdawczość, błędy i wątpliwości

Miejsce
Internet
Termin
10 października 2025
Czas trwania
08:30 - 11:30
Cena
429/449 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 26 września 2025 r. cena wynosi 429 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zapraszamy Państwa na szkolenie poświęcone praktycznym aspektom stosowania trybu uproszczonego przewidzianego w art. 19a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, tzw. „małym grantom”. Uczestnicy poznają szczegółowe zasady przyznawania dotacji na realizację zadań publicznych z pominięciem otwartego konkursu ofert, zasady procedowania ofert, zawierania umów, a także poprawnego rozliczania i sprawozdawczości.

Ważne informacje o szkoleniu

Zapraszamy Państwa na szkolenie, podczas którego zostaną omówione najważniejsze przepisy prawne i zasady realizacji tzw. „małego grantu”. Ponadto podczas zajęć podpowiemy:

  • Jak zaprojektować w jst przyjmowanie wniosków w trybie art. 19 a), na co zwrócić uwagę przy analizie i ocenie wniosku.
  • Jakie zapisy, wynikające z rozporządzenia, muszą znaleźć się w umowie o realizację zadania publicznego, a dodatkowo jakie warto (lub nie warto) zawrzeć w związku z praktyką realizacji i rozliczania zadań.
  • W jakich sytuacjach warto zastosować tryb uproszczony 19 a) a w jakich tryb konkursowy.
  • Jakie najczęstsze błędy pojawiają się w sprawozdaniach z realizacji „małego grantu” i jak można ich uniknąć.
zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Uporządkowanie wiedzy w zakresie stosowania trybów dotacyjnych w oparciu o art. 19 a) ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
  • Zapoznanie się z praktycznymi przykładami wykorzystania trybu małych grantów w samorządach jako alternatywy dla konkursów.
  • Możliwość konsultacji kwestii problemowych z ekspertem.
zwiń
rozwiń
Program


1. Jak zlecać zadania publiczne w samorządzie? Porównanie trybu konkursowego i uproszczonego (art. 19 a).
2. Podstawy prawne zastosowania trybu 19 a):

• zakres przedmiotowy,
• ujęcie w budżecie/ programie współpracy.
3. Jak zaprojektować przyjmowanie wniosków w trybie 19 a):
• konsultacje z organizacjami pozarządowymi,
• termin realizacji zadania a czas na procedowanie wniosków.
4. Analiza wniosku w małych grantach - na co zwrócić uwagę?
5. Jak procedować wniosek w trybie 19 a):

• ocena celowości,
• zbieranie uwag - kto i kiedy może je zgłaszać?
• uzgadnianie warunków - „negocjacje” z wnioskodawcą.
6. Umowa na realizację zadania w trybie 19 a):
• wzór ramowy umowy z Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu Pożytku Publicznego a praktyka stosowania 19 a), zapisy wymagane w umowie,
• rekomendacje dotyczące dodatkowych zapisów lub modyfikacji umowy wynikające z praktyki realizacji zadań.
7. Sprawozdanie z realizacji zadania w trybie 19 a) - najczęstsze błędy i jak ich unikać.  Czy możliwa realizacja zadania przez więcej niż jedną organizację? Koszty kwalifikowane, np. nagrody, wynagrodzenia?
8. Odpowiedzi na pytania, konsultacja kwestii problemowych.

 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy jednostek samorządu terytorialnego zajmujący się współpracą z organizacjami pozarządowymi oraz przekazywaniem i rozliczaniem dotacji, sekretarze, wszyscy zainteresowani tematyką szkolenia.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Prawnik, specjalista ds. współpracy międzysektorowej, kontraktacji usług publicznych, od 20 lat związany z sektorem pozarządowym. Ekspert w zespołach roboczych ds. współpracy samorządu z organizacjami pozarządowymi, członek zespołu przy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów ds. zmiany ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Doświadczony szkoleniowiec, ceniony za uporządkowany i jasny sposób przekazywania wiedzy.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Małgorzata Nieroda
Dyrektor FRDL Podkarpackiego Ośrodka Samorządu Terytorialnego
tel. 17 862 69 64
malgorzata.nieroda@frdl.rzeszow.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 26 września 2025 r. cena wynosi 429 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 7 października 2025 r.