Polityka rachunkowości to podstawowy dokument, stanowiący zbiór zasad dotyczących rachunkowości w jednostce sektora finansów publicznych. Każda zmiana czy aktualizacja jej treści spowodowana m. in. nowelizacjami prawa, statutu, realizacją zaleceń pokontrolnych, istotną zmianą struktury organizacyjnej jednostki, czy też zmianą przedmiotu jej działalności wymaga staranności i rzetelności przy jej wprowadzaniu.
Proponujemy Państwu uczestnictwo w Forum, które ma na celu usystematyzowanie wiedzy z zakresu elementów polityki rachunkowości jako jednego z najważniejszych dokumentów każdej jednostki czy zakładu budżetowego. Podczas zajęć prowadząca zwróci szczególną uwagę na:
- Wymogi w zakresie obowiązkowych, jak i nieobowiązkowych elementów składowych polityki rachunkowości, ze wskazaniem ich znaczenia w poprawnym prowadzeniu rachunkowości jednostki.
- Zakres odpowiedzialności kierownika jednostki oraz głównego księgowego i ich niezbywalne obowiązki w obszarze tworzenia i aktualizowania zasad (polityki) rachunkowości.
Rozwiązania dopuszczone przez ustawę o rachunkowości oraz przepisy szczególne, zapewniające właściwą jakość prowadzonej ewidencji księgowej i sporządzenie sprawozdań finansowych
FORA SAMORZĄDOWE