I. Inwentaryzacja aktywów i pasywów – organizacja, przebieg i rozliczenie:
 - Zasady i terminy inwentaryzacji:
 - przedmiot i zakres inwentaryzacji;
- metody i terminy inwentaryzacji;
- organizacja, przebieg, rozliczenie i wykorzystanie wyników inwentaryzacji;
- instrukcja inwentaryzacyjna.
 - Inwentaryzacja w drodze spisu z natury:
 - zakres rzeczowy;
- czynności przygotowawcze w tym przygotowanie pól spisowych;
- arkusze spisu z natury i dopuszczalne uproszczenia w tym zakresie;
- przebieg spisu z natury w podziale na czynności spisowe i pozostałe ze szczególnym omówieniem dopuszczalnych terminów;
- spis z natury składników niskocennych – obowiązek czy uprawnienie?
 - Inwentaryzacja metodą potwierdzenia salda:
 - zakres rzeczowy;
- technika uzgadniania sald środków pieniężnych w bankach oraz należności;
- technika uzgadniania sald środków trwałych użytkowanych przez inną jednostkę;
- terminy realizacji.
 - Inwentaryzacja metodą weryfikacji:
 - zakres rzeczowy;
- terminy realizacji;
- dokumentacja poświadczająca dokonanie weryfikacji aktywów i pasywów jednostki.
 - Inwentaryzacja zbiorów bibliotecznych w jednostkach oświatowych i bibliotekach (instytucjach kultury):
 - ewidencja księgowa na koncie bilansowym „014 zbiory biblioteczne”;
- skontrum;
- ewidencja i rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych w księgach rachunkowych.
 - Inwentaryzacja zbiorów bibliotecznych w pozostałych samorządowych jednostkach organizacyjnych:
 - ewidencja księgowa na koncie bilansowym „014 zbiory biblioteczne”;
- spis z natury czy skontrum;
- ewidencja i rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych w księgach rachunkowych.
 - Różnice inwentaryzacyjne:
 - ustalenie różnic inwentaryzacyjnych;
- ewidencja i rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych w księgach rachunkowych.
 - Odpowiedzialność za przeprowadzenie inwentaryzacji:
 - odpowiedzialność kierownika jednostki;
- odpowiedzialność pracownika;
- rozliczenie osób materialnie odpowiedzialnych.
 - Dokumentacja inwentaryzacyjna.
II. Rozliczenie i ewidencja dochodów budżetowych, w tym m.in.:
 - Ewidencja dochodów na przestrzeni roku;
- Ewidencja dochodów z tyt. zadań zleconych;
- Ewidencja należności spornych, wątpliwych, nieściągalnych i przedawnionych;
- Ewidencja odpisów aktualizujących należności.
III. Rozliczenie i ewidencja wydatków budżetowych, w tym m.in.:
 - Ewidencja i rozliczenie kosztów na przełomie roku;
- Ewidencja wydatków majątkowych:
 - zakupy inwestycyjne;
- remonty;
- wydatki inwestycyjne;
- wydatki niewygasające z końcem roku.
 - Ewidencja wydatków bieżących, w tym w zakresie wartości niematerialnych i prawnych.
- Rozliczanie zadań inwestycyjnych:
 - tworzenie obiektów inwentarzowych w tym tzw. pierwsze wyposażenie;
- przekazywanie środków trwałych lub nakładów inwestycyjnych podległej jednostce;
- ewidencja inwestycji bez efektu gospodarczego.
 -  Zobowiązania na koniec roku w sprawozdaniu Rb-28S w tym wymagalne.
VI. Pytania uczestników
                                 
                            
Finanse, rachunkowość, podatki