• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Kurs: Udzielanie zamówień publicznych o wartości równej lub powyżej progów unijnych. Przetarg nieograniczony. Praktycznie, z dokumentacją „na gotowo”.

online
Miejsce
Internet
Termin
03-05 września 2025
Czas trwania
09:30 - 14:30
Cena
1298/999 zł
Zapisz się na szkolenie

Przy zgłoszeniu do 20 sierpnia 2025 r. cena wynosi 999 PLN netto/os.

FRDL serdecznie zaprasza Państwa na trzydniowy kurs z zamówień publicznych. Proponowane szkolenie zamówienia publiczne będzie prowadzone przez wybitnego eksperta. Z naszej propozycji powinien skorzystać każdy początkujący specjalista ds zamówień publicznych.

Ważne informacje o szkoleniu

Krok po kroku omówimy procedury trybu przetargu nieograniczonego. Przeanalizujemy regulacje prawne i wskażemy zasady praktycznego stosowania przepisów.

Wszystkie zagadnienia będziemy omawiać w ujęciu praktycznym – pracując na przykładach i wzorach dokumentów.

Kurs jest dedykowany osobom, które rozpoczynają pracę w zamówieniach oraz tych dysponujących wiedzą i praktyką.

Kurs to możliwość zdefiniowania miejsc wymagających poprawy w stosunku do poprzednio prowadzonych postępowań.

Uczestnicy kursu otrzymają wyjątkowo bogaty, oparty na praktycznym doświadczeniu osoby prowadzącej kurs pakiet dokumentów, druków, oświadczeń (po części już wypełniony) w wersji edytowalnej – gotowej do wykorzystania w codziennej pracy.

Przygotowane materiały szkoleniowe mają w usystematyzowany sposób przygotować uczestnika kursu do stosowania procedur zamówień publicznych na etapie przygotowania do postępowania, prowadzenia procedury w trybie przetargu nieograniczonego (zamówienia klasyczne) oraz realizacji zamówienia.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Uczestnicy 3-dniowego kursu w jego trakcie:

  1. Zdobędą, uzupełnią i uporządkują wiedzę z zakresu zamówień publicznych w procedurach unijnych – przetarg nieograniczony w zamówieniach klasycznych.
  2. Otrzymają usystematyzowaną wiedzę dotyczącą przygotowania i przeprowadzenia postępowania o wartości zamówienia równej lub powyżej progów unijnych.
  3. Uzyskają wskazówki jak zadbać o poprawną realizację umowy.
  4. Nauczą się metod, doboru narzędzi obejmujących system zamówień publicznych (zamówienia elektroniczne).
  5. Zapoznają się z metodami aktualizacji źródeł wiedzy w systemie zamówień publicznych w zamówieniach klasycznych.
  6. Nauczą się stosować prawidłowe wzorce w procedurach zamówień publicznych.
  7. Poznają tryb przetargu nieograniczonego ze schematem przykładowych dokumentów i czynności na etapie przygotowania, prowadzenia postępowania oraz realizacji umowy.
  8. Zapoznają się z wymaganiami dotyczącymi sprawdzenia i weryfikacji postępowań oraz mechanizmem samokontroli prowadzonych postępowań.
  9. Poznają przypadki dobrych oraz nieprawidłowych rozwiązań związanych z zamówieniami publicznymi.
  10. Podniosą kwalifikacje oraz nabędą kompetencje i wiedzę w zakresie praktycznych elementów przygotowania oraz prowadzenia postępowania w zakresie stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.
  11. Poznają odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości związane z tematem zajęć

ĆWICZENIA PODCZAS KURSU I OMAWIANE DOKUMENTY.

Integralną częścią prezentowanego kursu jest pakiet przykładowych dokumentów (w wersji edytowalnej), będących także tematyką ćwiczeń (ponad 65 plików z przykładowymi rozwiązaniami), w tym:

  • przykładowy regulamin udzielania zamówień w jednostce w procedurach opartych na wymaganiach ustawy pzp (wartość zamówienia równa lub powyżej 130 000 zł),
  • regulamin komisji przetargowej, protokoły z posiedzeń komisji przetargowej,
  • protokół ustalenia szacunkowej wartości zamówienia,
  • wniosek o wszczęcie postępowania,
  • analiza potrzeb i wymagań – cz. 1 (autorskie rozwiązanie),
  • ogłoszenie w BZP o planowanych postępowaniach,
  • druki oświadczeń składanych po stronie Zamawiającego,
  • przykładowa SWZ z załącznikami,
  • analiza potrzeb i wymagań – cz. 2 (autorskie rozwiązanie),
  • wszczęcie postępowania – lista sprawdzająca weryfikująca etap przygotowania do postępowania,
  • ogłoszenie o zamówieniu w DU UE, ogłoszenie o zmianie ogłoszenia,
  • protokół postępowania – druk i załącznik,
  • odpowiedzi na pytania publikowane na stronie prowadzonego postępowania,
  • zmiana SWZ i załączników – upowszechnienie informacji,
  • dokumentacja z otwarcia ofert/ informacja na stronie prowadzonego postępowania,
  • informacja o otwarciu ofert przekazywana Prezesowi UZP przez portal e-Zamówienia,
  • żądania kierowane do Wykonawcy w zakresie: wyjaśnień, omyłek, rażąco niskiej ceny, uzupełnienia dokumentów, ocena złożonych dokumentów, oświadczeń i wyjaśnień,
  • decyzja o odrzuceniu oferty (podstawa prawna i uzasadnienie faktyczne),
  • informacja o wynikach postępowania przekazywana wykonawcom,
  • informacja o wynikach na stronie prowadzonego postępowania,
  • informacja o wniesionym odwołaniu,
  • lista sprawdzająca postępowanie przed zawarciem umowy z wykonawcą lub unieważnieniem postępowania,
  • ogłoszenie o zawarciu umowy w DU UE,
  • ogłoszenie o zmianie umowy,
  • uzasadnienie prawne i faktyczne dokonania zmiany w umowie,
  • protokół z odbioru przedmiotu zamówienia,
  • raport z realizacji umowy, ogłoszenie o wykonaniu umowy w BZP,
  • sprawozdanie z udzielonych zamówień – na co zwrócić uwagę,
  • oraz inne dokumenty pomocne na etapie przygotowania, prowadzenia postępowania i realizacji umowy.
zwiń
rozwiń
Program

DZIEŃ I – 3 września 2025 r.

Przygotowanie do postępowania w trybie przetargu nieograniczonego - regulacje prawne, schemat.

Pierwszy dzień kursu to zapoznanie się z wymaganiami i przepisami regulującymi system zamówień publicznych. To także analiza ustawy pzp, aktów wykonawczych, ustaw i rozporządzeń istotnych do sprawnego przygotowania i prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Omówimy również zagadnienia dotyczące opisu przedmiotu zamówienia, warunków i wykluczenia, regulaminu komisji przetargowej oraz inne obejmujące procedury o wartości zamówienia równej lub powyżej progów unijnych na przykładzie przetargu nieograniczonego. Przeanalizujemy praktyczny przykład przygotowania analizy potrzeb i wymagań wymagany w procedurach unijnych. Omówimy przykładowe rozwiązania związane z systemem zamówień publicznych, stronę organizacyjną, w tym elektroniczną, systemu zamówień publicznych. W tym dniu również zaczniemy przygotowywać specyfikację warunków zamówienia.

  1. Zestawienie regulacji prawnych związanych z systemem zamówień publicznych, w tym ustawa Prawo zamówień publicznych i akty wykonawcze. Zmiany w systemie zamówień publicznych.
  2. Analiza podstawowych pojęć i definicji. Informacje praktyczne.
  3. System zamówień publicznych z podziałem na rodzaje.
  4. Wartość zamówienia – obliczenie / schemat i wpływ na obowiązki wynikające z ustawy pzp.
  5. Rodzaj przedmiotu zamówienia (wstęp)– opis /określenie/wymagania.
  6. Warunki udziału, wykluczenia w procedurach zamówień publicznych (wstęp).
  7. Rozwiązania organizacyjne (wstęp) - wymagania i obowiązki. Regulamin komisji przetargowej.
  8. Strona elektroniczna zamówień publicznych – niezbędne minimum (e-Zamówienia).
  9. Analiza potrzeb i wymagań – część 1.
  10. Schemat czynności w trybie przetargu nieograniczonego – zamówienia klasyczne.
  11. Ogłoszenie o planowanych postępowaniach w BZP.
  12. Specyfikacja warunków zamówienia – cz. 1.
  13. Strona organizacyjna przygotowania do postępowania.
  14. Analiza przypadku – ćwiczenia.

 

DZIEŃ II – 4 września 2025 r.

Przygotowanie do postępowania - cz. II. Wszczęcie postępowania, czynności do terminu składania ofert.

Podczas drugiego dnia kursu zakończymy etap przygotowania do postępowania, łącznie z omówieniem specyfikacji warunków zamówienia i załączników. Przeanalizujemy w praktyce dużą ilość przykładowych dokumentów, w tym SWZ, załączniki, protokoły, wnioski, które przygotowane w tym etapie pozwolą sprawnie wszcząć procedurę w trybie przetargu nieograniczonego. Na przykładowym rozwiązaniu omówimy i przećwiczymy: procedurę postępowania w trybie przetargu nieograniczonego z analizą możliwych błędów i nieprawidłowości, które często występują w tego typu procedurach. Lista sprawdzająca (wersja edytowalna) pozwalająca osobie akceptującej specyfikację zweryfikować prawidłowe przygotowanie postępowania w trybie przetargu przed wszczęciem postępowania.

  1. Przygotowanie specyfikacji warunków zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego łącznie z załącznikami. Czy i jak zastosować procedurę odwróconą? Na co zwrócić uwagę?
  2. Przedmiot zamówienia w połączeniu z ogłoszeniem o zamówieniu, warunkami udziału w postępowaniu, formularzem oferty, podmiotowymi środkami dowodowymi, kryteriami oceny ofert, projektem umowy, protokołem odbioru, karami umownymi.
  3. Analiza potrzeb i wymagań – cz. 2 (opracowanie autorskie).
  4. Przykładowe rozwiązania w postępowaniach o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego oraz analiza istniejących rozwiązań. Kiedy zmienić i dlaczego? W trakcie kursu możliwa weryfikacja rozwiązań zaproponowanych przez uczestników szkolenia.
  5. Lista sprawdzająca w trybie przetargu nieograniczonego przed wszczęciem postępowania. Dokumentacja, czynności. Analiza przypadku – ćwiczenia.
  6. Wszczęcie postępowania w trybie przetargu nieograniczonego. Ogłoszenie o zamówieniu.
  7. Pytania i odpowiedzi, zmiany, przesunięcie terminu składania ofert. Termin składania ofert.

 

 

DZIEŃ III – 5 września 2025 r.

Postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego, unieważnienie lub wybór wykonawcy, zawarcie umowy. Realizacja umowy i jej wykonanie.

W kolejnym dniu kursu omówimy zagadnienia związane z prowadzeniem postępowania, procedurą badania i oceny ofert, wyborem oferty najkorzystniejszej, odrzuceniem oferty, unieważnieniem postępowania. Przeanalizujemy czynności wymagane po stronie Wykonawcy w trakcie procedury badania i oceny ofert. Na przykładowych dokumentach prześledzimy procedurę unieważnienia postępowania, odrzucenia oferty, żądania wyjaśnień czy poprawy/uzupełnienia dokumentów lub oświadczeń. Zaprezentujemy praktyczne rozwiązania związane z nadzorowaniem realizacji umowy w zamówieniach publicznych, konieczność przygotowania raportu z realizacji umowy, ogłoszenia o wykonaniu umowy.

  1. Termin składania i otwarcia ofert – dokumentacja. Protokół postępowania – e-Zamówienia.
  2. Praca komisji przetargowej – protokoły / przykładowe rozwiązania. Protokół postępowania i zasady jego udostępnienia.
  3. Weryfikacja złożonych ofert/oświadczeń przez wykonawców w postępowaniu. Ćwiczenia – dokumentowanie czynności – walidacja. Rażąco niska cena, omyłki, wyjaśnienia, poprawa, uzupełnienie – przykładowe dokumenty. Sprawdzenie ofert pod kątem odrzucenia – schemat postępowania. Dokumenty – ćwiczenia praktyczne. Kryteria oceny ofert – podmiotowe środki dowodowe. Przykładowa dokumentacja – czynności.
  4. Wybór oferty najkorzystniejszej – wymagania – przykładowe dokumenty i czynności.
  5. Unieważnienie postępowania – wymagania – przykładowe dokumenty i czynności.
  6. Protokół postępowania – e-Zamówienia. Dokumentacja z przeprowadzonego postępowania.
  7. Lista sprawdzająca – weryfikacja postępowania w trybie przetargu nieograniczonego przed zawarciem umowy lub unieważnieniem postepowania.
  8. Zawarcie umowy i nadzór nad realizacją umowy – rozwiązania organizacyjne. Dokumentacja.
  9. Zmiana umowy – aneksy. Zakres możliwości zmian w umowach zaplanowanych i niezaplanowanych. Dokumentacja, przykładowe rozwiązania. Ćwiczenia.
  10. Wykonanie umowy. Protokół odbioru. Przykładowe rozwiązanie. Raport z realizacji umowy w świetle art. 446 ust. 1 ustawy pzp – przykład. Zestawienie praktycznych uwag. Ogłoszenie o wykonaniu umowy w BZP. Wypełnienie oraz punkty krytyczne.
  11. Sprawozdania z udzielonych zamówień – przykład. Zestawienie uwag/ćwiczenia.
  12. Lista sprawdzająca realizacji umowy – weryfikacja realizacji umowy.

Podsumowanie kursu. / Test sprawdzający wiedzę.

zwiń
rozwiń
Adresaci
  • Zamawiający, czyli osoby odpowiedzialne za przygotowanie i realizację zamówień publicznych: kierownicy jednostek, komisja przetargowa, służby finansowo-księgowe, osoby zajmujące się przygotowaniem postępowania lub nadzorem nad realizacją zamówienia (umowy).
  • Wykonawcy, którzy są zainteresowani poznaniem schematu i czynnościami, które ma wypełnić zamawiający w zamówieniach publicznych.
  • Osoby zajmujące się kontrolami zamówień publicznych lub nadzorujące ich poprawność w danej jednostce.
zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Jeden z najbardziej cenionych specjalistów i trenerów w zakresie zamówień publicznych w Polsce. Zamówieniami publicznymi zajmuje się od 1994 roku. Doskonale zorientowany w specyfice funkcjonowania podmiotów podlegających systemowi zamówień publicznych. Trener zamówień publicznych wpisany w roku 1994 na listę Prezesa UZP w zakresie: dostaw, usług, usług informatycznych oraz robót budowlanych. Autor licznych publikacji i artykułów. W latach 1995-2006 wpisany na listę arbitrów Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Jego wiedza praktyczna sprawdza się przy konsultacjach, przygotowaniu i prowadzeniu postępowań, weryfikacji ogłoszeń o zamówieniu i treści specyfikacji czy budowaniu rozwiązań organizacyjnych, a także w prowadzeniu szkoleń na terenie całego kraju. Posiada cenny zbiór doświadczeń i sprawdzonych rozwiązań, z których warto skorzystać. Dysponuje praktyczną wiedzą dotyczącą kontroli postępowań opartych na wytycznych dotyczących kwalifikowania wydatków w poprzedniej i obecnej perspektywie. Praktyk w trzech płaszczyznach: zamawiający, wykonawca oraz kontrola zamówień. Każdego roku w jego szkoleniach bierze udział kilka tysięcy osób (średnio w roku prowadzi ok. 110 szkoleń jedno, dwu lub trzydniowych), a częste konsultacje i doradztwo (także telefoniczne) prowadzi od 30 lat. W rankingach popularności osób prowadzących szkolenia niezmiennie zajmuje czołowe pozycje.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
marta
Marta Strzelecka-Saternus
Specjalista ds. usług szkoleniowych
tel. +48 535 175 301
m.strzelecka@frdl-lodz.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 1298 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 20 sierpnia 2025 r. cena wynosi 999 PLN netto/os.