• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Kurs: Zamówienia publiczne - odpady. Praktyczne przygotowanie do postępowań, prowadzenie oraz realizacja umowy.

online
Miejsce
Internet
Termin
04-06 sierpnia 2025
Czas trwania
09:30 - 14:30
Cena
999/1298 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 1298 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 21 lipca 2025 r. cena wynosi 999 PLN netto/os. 4, 5, 6 sierpnia 2025 r. Kurs każdego dnia w godzinach 09:30-14:30

Zapraszamy Państwa na szkolenie, które kompleksowo przygotowuje uczestników do skutecznego planowania, przeprowadzania i nadzorowania postępowań przetargowych w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi, zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych (PZP) oraz ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Szczególny nacisk położony jest na aspekty praktyczne, w tym konstruowanie dokumentacji, wybór trybu postępowania, współpracę z wykonawcą i prawidłowe wykonanie umowy.

Ważne informacje o szkoleniu

Proponujemy Państwu udział w trzydniowym kursie, podczas którego przeanalizujemy kluczowe zagadnienia z zakresu udzielania zamówień publicznych związanych z gospodarowaniem odpadami.
Tematyka kursu obejmuje analizę trzech kategorii odpadów pod kątem zamówień: komunalne, niebezpieczne i nielegalne.

Zalecane jest, aby uczestnicy kursu posiadali podstawową wiedzę z zakresie przepisów ustawy pzp i aktów wykonawczych.
Wszystkie wybrane przez prowadzącego oraz zaproponowane przez uczestników zagadnienia będziemy omawiać w ujęciu praktycznym co przygotuje uczestnika kursu do prawidłowego stosowania procedur zamówień publicznych zgodne z przepisami systemu zamówień publicznych.
Uczestnictwo w kursie umożliwi zweryfikowanie swojej dokumentacji, regulacji wewnętrznych czy SWZ z ogłoszeniem o zamówieniu oraz zdefiniowanie miejsc wymagających poprawy w stosunku do poprzednio prowadzonych postępowań.
Zgłaszając się na kurs możesz zaproponować szczegółowy temat/ kazus / przypadek, którym jesteś zainteresowany obejmujący odpady jako przedmiot zamówienia oraz przesłać SWZ, ogłoszenie o zamówieniu czy projekt umowy, gdzie przedmiotem zamówienia są odpady.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Uczestnicy 3-dniowego kursu w jego trakcie:
• Uzupełnią i uporządkują wiedzę z obszaru zamówień publicznych: w zakresie przygotowania, prowadzenia postępowania i realizacji umowy, gdzie przedmiotem zamówienia są odpady.
• Otrzymają wiedzę, jak przygotować i przeprowadzić postępowanie o wartości zamówienia objętego trybami zamówień publicznych oraz jak zadbać o poprawną realizację umowy. 
• Poznają często występujące nieprawidłowości oraz wskazówki, w jaki sposób ich unikać w przyszłości.
• Poznają punkty krytyczne w prowadzonych postępowaniach, gdzie przedmiotem zamówienia są odpady (komunalne, niebezpieczne, nielegalne). 
• Zapoznają się ze metodami aktualizacji swojej wiedzy w systemie zamówień publicznych. 
• Zapoznają się z wymaganiami dotyczącymi sprawdzenia i weryfikacji postępowań opartych na zamówieniach publicznych oraz mechanizmem samokontroli prowadzonych postępowań.
• Na przykładowych postępowaniach o różnych kwotach progowych (poniżej lub powyżej progów unijnych), poznają technikę sprawdzenia SWZ – weryfikacji, gdzie przedmiotem zamówienia są odpady. 
• Poznają przypadki poprawnych rozwiązań związanych z zamówieniami publicznymi.
• Podniosą kwalifikacje oraz kompetencje w zakresie stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.
• W trakcie kursu zostanie dokonana analiza wyroków KIO, a omówione zagadnienia będące podstawą do wnoszonych przez Wykonawców odwołań.

zwiń
rozwiń
Ramowy program kursu:

DZIEŃ I – 4.08.2025 r.
• Zestawienie regulacji prawnych związanych z systemem zamówień – wersja autorskiego powiązania wymagań w systemie zamówień publicznych.
• Opis przedmiotu zamówienia – wymagania związane z odpadami. Zestawienie regulacji prawnych i ich wpływ na przygotowanie, prowadzenie postępowania i realizację umowy.
• Ćwiczenia – analiza procedur / trybów postępowania. Panel dyskusyjny.
DZIEŃ II – 5.08.2025 r.
• Przygotowanie postępowania objętego trybami wynikającymi z ustawy pzp. Specyfika wymagań i praktyczne ich zastosowanie. Zamówienia publiczne o wartości poniżej progów unijnych oraz o wartości równej lub powyżej progów unijnych. 
• Etap przygotowania SWZ, załączników, analizy potrzeb i wymagań.
• Ćwiczenia – analiza dokumentacji postępowania i ogłoszenia o zamówieniu. Panel dyskusyjny.
DZIEŃ III – 6.08.2025 r.
• Prowadzenie postępowania w oparciu o wymagania ujęte w ustawie pzp. Wybrane elementy postępowania.
• Odwołanie. Realizacja umowy. Czego unikać, a jakie rozwiązania zabezpieczają wykonanie umowy w sposób zgodny z wymaganiami ustawy pzp.
• Ćwiczenia – analiza czynności w postępowaniu i w trakcie realizacji umowy. Panel dyskusyjny.

MATERIAŁY SZKOLENIOWE:
Otrzymają kursu obszerne materiały szkoleniowe z aktami prawnymi pomocnymi w systemie zamówień publicznych: prezentację z prowadzonego szkolenia w formacie pdf, dodatkowe informacje i podpowiedzi, regulacje prawne, listy sprawdzające w poszczególnych etapach, schematy, materiały związane z prowadzonymi ćwiczeniami, opinie i interpretacje dotyczące omawianych na kursie zagadnień, oraz inne dokumenty dotyczące przedmiotu szkolenia.

Kurs zakończymy testem sprawdzającym wiedzę.

zwiń
rozwiń
Program

DZIEŃ I – 4.08.2025 r.
Zestawienie regulacji prawnych związanych z systemem zamówień – wersja autorskiego powiązania wymagań w systemie zamówień publicznych z opisem przedmiotu zamówienia – odpady komunalne, niebezpieczne i nielegalne. Etap przygotowania do postępowania, analiza wymagań.

Pierwszy dzień kursu to omówienie wymagań i przepisów regulujących system zamówień publicznych. 
To także analiza ustawy pzp, aktów wykonawczych, ustaw i rozporządzeń istotnych do sprawnego przygotowania i prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – gdzie przedmiotem zamówienia są odpady. Przedstawimy również kluczowe zagadnienia obejmujące procedury o różnej wartości zamówienia. Przeanalizujemy rozwiązania organizacyjne związane z systemem zamówień publicznych objętych trybami i wymaganiami wynikającymi z ustawy pzp, w tym elektroniczną stronę systemu zamówień publicznych. Zaczniemy budować warunki udziału w postępowaniu, przedmiotowe i podmiotowe dokumenty wymagane od Wykonawcy/ów.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Zamawiający, czyli osoby odpowiedzialne za przygotowanie i realizację zamówień publicznych: kierownicy jednostek, komisja przetargowa, służby finansowo-księgowe, osoby zajmujące się przygotowaniem postępowania lub nadzorem nad realizacją zamówienia (umowy). Wykonawcy, który są zainteresowani poznaniem schematu i czynnościami, które ma wypełnić zamawiający w zamówieniach publicznych. Osoby zajmujące się kontrolami zamówień publicznych lub nadzorujące ich poprawność w danej jednostce. Pracownicy wydziałów gospodarki odpadami.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Jeden z najbardziej cenionych specjalistów i trenerów w zakresie zamówień publicznych w Polsce. Zamówieniami publicznymi zajmuje się od 1994 roku. Doskonale zorientowany w specyfice funkcjonowania podmiotów podlegających systemowi zamówień publicznych. Trener zamówień publicznych wpisany w roku 1994 na listę Prezesa UZP w zakresie: dostaw, usług, usług informatycznych oraz robót budowlanych. Autor licznych publikacji i artykułów. W latach 1995-2006 wpisany na listę arbitrów Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Wiedza praktyczna sprawdza się przy konsultacjach, przy przygotowaniu i prowadzeniu postępowań, weryfikacji ogłoszeń o zamówieniu i treści specyfikacji czy budowaniu rozwiązań organizacyjnych, lub w prowadzeniu szkoleń na terenie całego kraju. Jest to osoba posiadająca cenny zbiór doświadczeń i sprawdzonych rozwiązań, z których warto skorzystać. Prowadzi między innymi szkolenia obejmujące szkolenia z zakresu systemu zamówień publicznych. Dysponuje praktyczną wiedzą dotyczącą kontroli postępowań opartych na wytycznych dotyczących kwalifikowania wydatków w poprzedniej perspektywie i obecnej (na lata 2021-2027). Praktyk w trzech płaszczyznach: zamawiający, wykonawca oraz kontrola zamówień. Każdego roku w jego szkoleniach bierze udział kilka tysięcy osób (średnio w roku ok. 110 szkoleń jedno, dwu lub trzydniowych), a częste konsultacje i doradztwo (także telefonicznie) są prowadzone od 31 lat. W rankingach popularności osób prowadzących szkolenia niezmiennie zajmuje czołowe pozycje.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Katarzyna Marciniak-Mordel
Zastępczyni Dyrektora ośrodka regionalnego Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego w Łodzi
tel. + 48 605 909 355
katarzyna.marciniak@frdl.org.pl
Maja Pawlak
Specjalista ds. usług szkoleniowych
tel. +48 535 162 759
m.pawlak@frdl-lodz.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 1298 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 21 lipca 2025 r. cena wynosi 999 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 29 lipca 2025 r.