• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej dla pracowników gmin

Miejsce
Internet
Termin
30 stycznia 2026
Czas trwania
09:00 - 14:00
Cena
479 zł
Ważne informacje o szkoleniu

Oferujemy praktyczne i aktualne szkolenie skierowane do pracowników urzędów gmin, poświęcone obowiązującym oraz planowanym zmianom w przepisach dotyczących CEIDG. Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą kompleksową wiedzę z zakresu rejestracji działalności gospodarczej, obsługi wniosków CEIDG-1, doręczeń elektronicznych oraz procedur dotyczących przedsiębiorców będących cudzoziemcami, osób niepełnoletnich i zarządu sukcesyjnego. Zdobyte kompetencje pozwolą na sprawną, rzetelną i profesjonalną realizację codziennych zadań urzędowych związanych z CEIDG.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Celem szkolenia jest rozwój wiedzy oraz praktycznych kompetencji pracowników urzędów gmin w zakresie profesjonalnej obsługi przedsiębiorców w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), z uwzględnieniem aktualnych oraz planowanych zmian w przepisach prawa.
  • Uczestnicy zdobędą umiejętności niezbędne do prawidłowego przyjmowania, weryfikowania i aktualizowania wniosków CEIDG-1, obsługi pełnomocnictw oraz dokonywania zmian w rejestrze, a także poznają procedury zakładania działalności gospodarczej przez cudzoziemców, osoby niepełnoletnie oraz wspólników spółek cywilnych.
  • Szkolenie obejmie również zagadnienia związane z doręczeniami elektronicznymi, zarządem sukcesyjnym, działalnością nierejestrowaną, archiwizacją dokumentacji oraz obowiązkami wobec ZUS, zapewniając uczestnikom kompleksowe przygotowanie do sprawnej i zgodnej z przepisami realizacji zadań związanych z obsługą CEIDG w urzędzie gminy.

 

zwiń
rozwiń
Program
  1. Aktualne przepisy prawne regulujące podejmowanie działalności gospodarczej
  2. Projektowane zmiany w przepisach dotyczących zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej (m.in. ustawa o CEIDG i PIP)
  3. Polska Klasyfikacja Działalności (PKD 2025)
  4. Doręczenia elektroniczne oraz adres do e-doręczeń w CEIDG
  5. Działania pracownika gminy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), w tym:
    • obowiązki pracownika gminy związane z rejestracją w CEIDG
    • procedura składania wniosku CEIDG-1
    • weryfikacja tożsamości wnioskodawcy
    • pełnomocnictwo i prokura w CEIDG
    • potwierdzenie przyjęcia wniosku
    • wezwanie do uzupełnienia braków formalnych
    • omówienie wniosku CEIDG-1
    • zmiany w CEIDG oraz terminy ich zgłaszania
    • zawieszenie i wznowienie działalności gospodarczej
    • zakończenie działalności gospodarczej
    • niepodjęcie działalności gospodarczej
    • wykreślenie wpisu przedsiębiorcy z urzędu
    • sprostowanie wpisu w CEIDG
    • ponowne przekształcenie wniosku CEIDG-1
    • wyszukiwanie danych w CEIDG
  6. Zakładanie działalności gospodarczej przez cudzoziemców, w tym obywateli Ukrainy
  7. Zakładanie działalności gospodarczej przez osoby niepełnoletnie
  8. Formy prawne wykonywania działalności gospodarczej
  9. Procedura rejestracji spółki cywilnej
  10. Wspólnik spółki cywilnej w CEIDG
  11. Działalność nierejestrowana
  12. Zarząd sukcesyjny, w tym:
    • powołanie zarządcy sukcesyjnego przez przedsiębiorcę oraz po śmierci przedsiębiorcy
    • wpis zarządcy sukcesyjnego do CEIDG oraz jego uprawnienia
    • rezygnacja z funkcji oraz odwołanie zarządcy sukcesyjnego
    • wygaśnięcie zarządu sukcesyjnego
  13. Archiwizacja dokumentacji związanej z działalnością gospodarczą przez gminy
  14. Rejestracja przedsiębiorcy w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych (ZUS)
zwiń
rozwiń
Adresaci

Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników urzędów gmin i miast odpowiedzialnych za obsługę spraw związanych z rejestracją działalności gospodarczej w CEIDG. W szczególności zapraszamy osoby zajmujące się przyjmowaniem i weryfikacją wniosków CEIDG-1, wprowadzaniem zmian do wpisów, udzielaniem informacji przedsiębiorcom oraz prowadzeniem dokumentacji związanej z działalnością gospodarczą.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Kierownik oddziału zajmującego się m.in. przyjmowaniem wniosków do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w urzędzie miasta. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w zakresie obsługi przedsiębiorców i rejestracji indywidualnych działalności gospodarczych. Od ponad 9 lat prowadzi szkolenia dla przyszłych przedsiębiorców z tematyki zakładania działalności gospodarczej i procedury składania wniosku CEIDG-1.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Martyna Okuszko
Specjalista ds. Sprzedaży
tel. 723 724 728
martyna.okuszko@frdl.szczecin.pl
Informacje dodatkowe

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia do 26 stycznia 2026 r.