• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Wdrożenie KSeF - aspekty prawne i organizacyjne. Nadawanie uprawnień. Wybrane aspekty techniczne. Dolnośląskie Forum Skarbników

Miejsce
Wrocław
Termin
12 stycznia 2026
Czas trwania
10:00 - 14:00
Cena
560 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Dla członków Dolnośląskiego Forum Skarbników oraz dla nowych członków, którzy prześlą deklaracje członkowską przed szkoleniem udział w ramach składki, dla pozostałych osób 560 PLN netto/os.

Ważne informacje o szkoleniu

Celem Forum jest podnoszenie poziomu wiedzy i doskonalenie umiejętności osób zajmujących się finansami w jednostkach samorządu terytorialnego przez działalność szkoleniową, konsultacje oraz wzajemne wspieranie się członków Forum poprzez wymianę doświadczeń i dobrych praktyk w rozwiązywaniu problemów pojawiających się w ich codziennej pracy. Mamy również nadzieję, że dzięki aktywności członków Forum spełni ważną rolę opiniotwórczą w procesie tworzenia prawa samorządowego. Aby stać się członkiem Forum należy wypełnić deklarację członkowską do pobrania na stronie www.okst.pl w zakładce Fora i przesłać ją na adres koordynatora.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Podczas proponowanego szkolenia:

  • Krok po kroku, przeanalizujemy aktualny stan prawny w zakresie wystawiania faktur ustrukturyzowanych w ramach Krajowego Systemu e-Faktur.
  • Przedstawimy nie tylko zasady wystawiania faktur i korzystania z systemu KSeF, ale wskażemy także właściwe postępowanie.
  • Odpowiemy na najczęściej pojawiające pytania związane z wdrożeniem systemu i jego obowiązkowym stosowaniem.
zwiń
rozwiń
Program

1. Nowy system fakturowania – wprowadzenie oraz zagadnienia ogólne:
• Podstawy prawne. 
• Założenia dotyczące funkcjonowania Krajowego Systemu e-Faktur i nowego sposobu fakturowania.
• Różnice pomiędzy fakturami ustrukturyzowanymi a fakturami wystawianymi dotychczas.
• Specyfika wprowadzania nowych reguł fakturowania – okresy i zasady przejściowe.
2. Obsługa KSeF oraz zasady fakturowania od 2026 r.:
• System teleinformatyczny Krajowy System e-Faktur – charakterystyka.
• W jaki sposób będzie obsługiwany KSeF – oprogramowanie komercyjne oraz bezpłatne narzędzia udostępnione przez Ministerstwo Finansów.
• Aplikacja podatnika KSeF i Moduł Certyfikatów i Uprawnień (MCU).
• Tryby wystawiania faktur – tryby podstawowe oraz tryby nadzwyczajne.
• Wystawianie faktur w przypadku sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej (np. usługi w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków, najem i dzierżawa, inne).
3. Praktyczne aspekty stosowania faktur ustrukturyzowanych w jednostkach samorządu:
• Sposoby doręczenia (przekazywania) e-faktur.
• Stosowanie KSeF a terminy płatności wynikające z zawieranych umów – aspekty praktyczne.
• Rozwiązania dotyczące drobnych zakupów (zakupy w sklepach stacjonarnych, na stacjach paliw, zakupy internetowe). 
• Likwidacja not korygujących.
• Faktury zakupowe – kluczowe działania i rozwiązania mające na celu „posegregowanie” faktur zakupowych. 
• Analiza konieczności zmian w obowiązujących umowach oraz stosowanych wzorcach dokumentów.
• Dokumentacja i procedury wewnętrzne.
4. Wdrożenie systemu fakturowania ustrukturyzowanego w JST:
• Na co należy zwrócić uwagę przygotowując się do wdrażania nowych e-faktur w jednostce samorządu?
• Uprawnienia do korzystania z KSEF oraz sposoby ich określenia i nadania.
• Sposoby autoryzacji i uwierzytelniania.
• Modele uprawnień do korzystania z KSeF w przypadku JST.
• KSeF a centra usług wspólnych.
• Przygotowanie merytoryczne pracowników – na co zwrócić uwagę?
• „Krok po kroku” – ścieżka wdrożenia KSeF w JST.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Członkowie Dolnośląskiego Forum Skarbników, Skarbnicy, pracownicy działów finansowych i budżetu jst, inne osoby zainteresowane tematyką zajęć.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Radca prawny, współpracujący z Ziemski & Partners Kancelaria Prawna sp.k. w Poznaniu – Partner, kierujący Działem Prawa Podatkowego, szkoleniowiec, specjalizujący się w sprawach związanych z rozliczeniami JST oraz spółek komunalnych w zakresie podatku od towarów i usług oraz podatku od nieruchomości. W ramach bieżącej praktyki przede wszystkim doradza jednostkom samorządu terytorialnego w sprawach związanych z optymalnym rozliczaniem podatku od towarów i usług, rozliczania zadań powierzanych do realizacji spółkom komunalnych, a także w sprawach realizacji samorządowych projektów inwestycyjnych, w tym finansowanych ze środków zewnętrznych.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
FRDL OKST Wrocław

Wrocław, ul. Piłsudskiego 43

Koordynatorzy
Milena Dudek
Kierownik Ośrodka Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki we Wrocławiu
tel. 507 450 179
milena.dudek@okst.pl
Anna Rawza
Specjalista ds. sprzedaży
tel. 32 253 84 09
anna.rawza@okst.pl
Informacje dodatkowe

Szkolenie będziemy realizowali w formie stacjonarnej w siedzibie Ośrodka, Wrocław ul. Piłsudskiego 43, III piętro.

Cena: dla członków Dolnośląskiego Forum Skarbników oraz dla nowych członków, którzy prześlą deklaracje członkowską przed szkoleniem udział w ramach składki, dla pozostałych osób 560 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 7 stycznia 2026 r.