• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Przeciwdziałanie mobbingowi oraz budowanie zespołu pracowniczego w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej

Miejsce
Internet
Termin
05 listopada 2025
Czas trwania
09:00 - 14:00
Cena
409/439 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Cena: 439 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 22 października 2025 r. cena wynosi 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Ważne informacje o szkoleniu

Szkolenie łączy teorię i praktykę, koncentrując się zarówno na zapobieganiu zjawiskom mobbingowym, jak i na tworzeniu kultury współpracy, szacunku i zaufania. Uczestnicy nie tylko poznają podstawy prawne i psychologiczne mobbingu, ale przede wszystkim nauczą się rozpoznawać sygnały ostrzegawcze, właściwie reagować i stosować narzędzia komunikacyjne, które sprzyjają budowaniu zdrowego środowiska pracy. Program kładzie nacisk na kompetencje miękkie i praktyczne ćwiczenia, tak aby każdy uczestnik mógł wyjść z gotowymi rozwiązaniami do wdrożenia w swojej organizacji.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Zdobycie wiedzy i umiejętności rozpoznania czy odróżnienia mobbingu od innych zjawisk.
  • Pozyskanie praktycznych narzędzi reagowania na trudne sytuacje.
  • Rozwinięcie umiejętności komunikacyjnych i asertywności.
  • Uzyskanie wskazówek jak budować zdrową kulturę pracy opartą na szacunku i współpracy.
  • Zdobycie kompetencji pozwalających na przygotowanie indywidualnego i zespołowego planu działań wspierających bezpieczne środowisko pracy.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Mobbing: zrozumienie zjawiska:
    • Definicja mobbingu i dyskryminacji w świetle prawa i psychologii pracy.
    • Mechanizmy powstawania mobbingu.
    • Fazy mobbingu.
    • Profil psychologiczny mobbera.
    • Granice między mobbingiem, konfliktem a konstruktywną krytyką.
    • Studium przypadku: analiza dwóch sytuacji – „krytyka czy mobbing?”
    • Dyskusja podsumowująca: Jakie sygnały możemy rozpoznać w naszym otoczeniu?
  2. Rozpoznawanie i przeciwdziałanie mobbingowi:
    • Symptomy i sygnały ostrzegawcze.
    • Rozpoznawanie i przeciwdziałanie mobbingowi.
    • Rola przełożonych i współpracowników w zapobieganiu mobbingu.
    • Jakie instytucje lub osoby są właściwe do zgłaszania przypadków mobbingu?
    • Ćwiczenie grupowe: „Pierwsze kroki – jak reagować, gdy zauważamy problem?”
  3. Budowanie zespołu: podstawy i praktyka:
    • Różnica między grupą a zespołem.
    • Czynniki wpływające na efektywność: zaufanie, komunikacja, współodpowiedzialność.
    • Style współpracy i komunikacji.
    • Ćwiczenie integracyjne – współpraca i role w praktyce.
  4. Narzędzia budowania zdrowej kultury organizacyjnej:
    • Różnorodność i inkluzywność jako źródło siły organizacji.
    • Kreowanie atmosfery szacunku i współodpowiedzialności.
    • Techniki rozwiązywania konfliktów i wzmacniania współpracy (model WIN-WIN, mediacja).
  5. Reagowanie na trudne sytuacje:
    • Narzędzia asertywnej komunikacji.
    • Ćwiczenie praktyczne: „Jak reagować na trudne sytuacje w zespole?”
  6. Podsumowanie i wnioski:
    • Najważniejsze wnioski z części o mobbingu i budowaniu zespołu.
    • Ćwiczenie refleksyjne: „Moje zobowiązanie” – plan działań indywidualnych.
    • Sesja pytań i odpowiedzi.
  7. Zakończenie i plan wdrożeniowy:
    • Podsumowanie najważniejszych elementów całego szkolenia.
    • Ćwiczenie zespołowe: „Nasze dobre praktyki – co wprowadzimy w naszej organizacji?”
    • Opracowanie rekomendacji I wspólnych zobowiązań.
    • Ewaluacja i zakończenie.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Dyrektorzy, kierownicy i kierownicy zespołów pracowniczych jednostek organizacyjnych pomocy społecznej (ops, pcpr, dps, ośrodków wsparcia), wszyscy zainteresowani tematem szkolenia.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Trener, coach, prowadzi szkolenia z zakresu zarządzania strategicznego, skutecznego przywództwa, pracy z wymagającym klientem – rozwijanie asertywności i profesjonalnej komunikacji, zarządzania konfliktami w zespole, kompetencji miękkich, mobbingu i dyskryminacji dla dużych firm, jednostek samorządowych i ich jednostek organizacyjnych oraz klientów indywidualnych.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Martyna Okuszko
Specjalista ds. Sprzedaży
tel. 723 724 728
martyna.okuszko@frdl.szczecin.pl
Informacje dodatkowe

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia do 30 października 2025 r.

UWAGA! Liczba miejsc ograniczona.