Podczas szkolenia omówimy zasady prowadzenia dokumentacji w urzędzie zarówno w systemie tradycyjnym (papierowym) jak również tradycyjnym, przy wsparciu systemów elektronicznych a także wyłącznie elektronicznego obiegu. Pozwoli to na dostrzeżenie wad i zalet systemu EZD oraz systemu tradycyjnego oraz umożliwi przygotowanie się do nieuchronnych zmian w tym zakresie. Ważnym elementem szkolenia będzie kwestia zakładania spraw, w tym podteczek, teczek przedmiotowych, podmiotowych czy zbiorczych, opisywanie teczek, w których przechowywana jest dokumentacja, prowadzenia spisu spraw, czy po prostu kwalifikowanie co jest sprawą, co nią nie jest, co zrobić z e-mailem, zwykłym listem czy przesyłką elektroniczną. Szkolenie z instrukcji kancelaryjnej jest istotne zarówno dla koordynatorów czynności kancelaryjnych w urzędzie, jak i nowych pracowników. Służy m.in. przygotowaniu prowadzonej dokumentacji do przekazania jej do archiwum zakładowego. Ze względu na zmiany w przepisach prawnych, na szkoleniu omówione zostaną sprawy związane z e-doręczeniami, archiwizacją dokumentacji pracowniczej, jak też ochrony danych osobowych, będących w dyspozycji archiwum zakładowego i obowiązkach osób prowadzących archiwa.
KPA, prawo administracyjne, organizacja urzędu, archiwa