1. Założenia prawne - o czym należy bezwzględnie pamiętać przy konstrukcji arkuszy?
2. Czytanie organizacji szkolno-przedszkolnej. Harmonogram „odwrócony”.
3. Opinie a zatwierdzanie arkuszy organizacyjnych:
- czy dyrektorom wolno polecić dokonanie korekty w projekcie arkusza już po wydanych opiniach rady pedagogicznej, związków zawodowych i kuratora oświaty?
- czy kurator może dyrektorom wydać polecenie korekty w projekcie arkusza już po wydanych opiniach rady pedagogicznej i związków zawodowych i czy mamy wtedy do czynienia ze zmianą arkusza, czy tylko korektą?
- czym jest zmiana arkusza organizacyjnego w świetle obowiązujących przepisów?
- „skuteczne” zatwierdzanie arkusza przez organ prowadzący, czyli jak osiągnąć cel bez nadmiernej ingerencji w kompetencje dyrektora?
4. Warsztaty - na arkuszu z danego typu jednostki będziemy układać zadania, by było:
- zgodnie z przyjętymi przez samorząd priorytetami,
- zgodnie z przyjętym planem rekrutacji,
- zgodnie z zatwierdzonym planem finansowym szkoły/placówki,
- zgodnie z przepisami (omówimy wszystko to, co w arkuszu być powinno),
- zgodnie z zasadami kontroli zarządczej,
- optymalnie i oszczędnie.
5. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna - jak zaplanować, by nie „przewrócić” budżetu?
6. Czego w arkuszu szukać będzie organ prowadzący, czyli jak te dokumenty powinny być analizowane,
by zostały dostrzeżone i wyeliminowane wszystkie zbędne wydatki? Uprawnienia samorządu.
7. Obszary ryzyka w arkuszu - omówienie.
8. Planowanie etatów administracji i obsługi - przykładowe standaryzowanie.
9. Dlaczego arkuszami i statutami zainteresować mogą się RIO i czego tam będą szukały?
10. Wzory przykładowych arkuszy organizacyjnych, dla tych którzy nie pracują na zakupionych elektronicznych
arkuszach różnych firm.
11. Odpowiedzi na pytania uczestników.
Oświata