Prowadzenie biura rzeczy znalezionych to jedno z zadań powiatów, które niejednokrotnie z racji nietypowych rzeczy, oddawanych do niego, budzi wiele wątpliwości związanych z prawidłową interpretacją przepisów. Okres wakacyjny sprzyja wzmożonemu ruchowi w biurach, dlatego też proponujemy Państwu uczestnictwo w spotkaniu dotyczącym właściwej organizacji biura rzeczy znalezionych i zadań starosty jako organu, nadzorującego na gruncie przepisów ustawy o rzeczach znalezionych w celu usystematyzowania wiedzy, wymiany doświadczeń czy zdobycia podpowiedzi, jak należy postąpić w nieszablonowych, trudnych sytuacjach.
Podczas zajęć prowadząca, radca prawny, realizująca od kilkunastu lat szkolenia dla samorządu, ceniona za jasny sposób przekazywania wiedzy, uzyskująca bardzo dobre oceny od uczestników:
- przypomni przepisy w oparciu o które funkcjonuje biuro,
- wskaże zadania i uprawnienia starostwa związane z jego prowadzeniem,
- przedstawi obowiązki znalazcy, a także osób przechowujących rzeczy,
- omówi niezbędną dokumentację (m. in. regulamin biura) czy procedury tj. zawiadomienie o znalezieniu rzeczy, o przyjęciu czy likwidacji rzeczy znalezionych.
Zajęcia polecamy osobom, które chcą podnieść wiedzę z zakresu problematyki niniejszego tematu, zarówno tym, które od niedawna zajmują się tą tematyką, jak i osobom z dłuższym stażem, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, rozwiązać problemy i rozwiać wątpliwości, tak, by móc prawidłowo stosować przepisy.
KPA, prawo administracyjne, organizacja urzędu, archiwa