1. Omówienie przepisów prawa, które należy stosować przy sporządzaniu i aktualizacji polityki rachunkowości, w tym planów kont, zmiany w przepisach.
2. Zasady opracowywania dokumentacji opisującej zasady rachunkowości, w tym:
• określenie roku obrotowego,
• określenie okresów sprawozdawczych,
• metody wyceny aktywów i pasywów,
• zasady amortyzacji środków trwałych,
• ustalanie odpisów amortyzacyjnych,
• kryteria zaliczania środków trwałych do nisko i wysoko cennych środków trwałych,
• opis sposobu prowadzenia ksiąg rachunkowych,
• co winny zawierać zakładowe plany kont – dla budżetu i dla jednostki,
• wykaz ksiąg rachunkowych,
• opis sytemu przetwarzania danych ksiąg rachunkowe prowadzonych za pomocą komputera,
• opis rozwiązań organizacyjnych w zakresie ochrony danych ksiąg rachunkowych,
• szczególne zasady rachunkowości dla budżetu i jednostki,
• zasady jakimi należy się kierować ustalając plan kont.
3. Zasady tworzenia i funkcjonowania planu kont dla budżetu i dla jednostki w tym opis kont i ich wzajemne korelacje w aspekcie najczęściej występujących nieprawidłowości.
4. Konta, na których prowadzona jest ewidencja rozliczeń z tytułu podatków, zasady ich funkcjonowania.
5. Naruszenia dyscypliny finansów publicznych.
6. Naruszenia skutkujące wszczęciem postępowanie przez organy kontroli skarbowej.
Finanse, rachunkowość, podatki