• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Jak efektywnie wykorzystywać możliwości Facebooka, Instagrama i Tiktoka do promocji instytucji publicznej

Zapraszamy Państwa na szkolenie podczas, którego odpowiemy na pytanie: Jak wykorzystać potencjał social mediów do promocji instytucji online? Facebook, Instagram, YT, Twitter, Linkedin i Tik Tok.

Ważne informacje o szkoleniu

Proponujemy udział w zajęciach podczas których wskażemy jak wykorzystywać możliwości popularnych narzędzi do promocji i działań online. Wśród omawianych zagadnień zwrócimy uwagę również na aktualne trendy promocji w mediach społecznościowych. Nasze rozważania oprzemy na trzech narzędziach Facebook i Instagram i TikTok. Przedstawienie ich wyróżniających możliwości oraz cech wspólnych. Omówienie potencjału krótkich filmików a la Reelsy z TikToka, które będą królowały również na FB oraz rozwijały się na IG, gdzie już można je tworzyć. Przedstawię ich potencjał, możliwości oraz efekty jakie przynoszą. Poznamy narzędzie, które ułatwia działania na tych platformach, czyli Canva.com. Zgłębimy ją również pod kątem tworzenia Reelsów, czyli Rolek. Przyjrzę się kwestii recyklingu treści, który bardzo ułatwia codzienne działania w SM. Omówimy sobie sposoby korzystania z tych trzech platform jednocześnie.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Uczestnicy poznają nowe dane liczbowe z rynku polskiego oraz Trendy 2022 roku.
• Uczestnicy poznają wiele efektywnych narzędzi do promocji i działań online z naciskiem na Facebooka i Instagrama oraz TikToka. 
• Przyjrzymy się możliwościom każdej tej platformy i omówimy to jak je wykorzystać
• Pokażemy inspirujące posty/grafiki.
• Pokażemy jak ważna jest różnorodność treści oraz jej recykling.
• Uczestnicy dowiedzą się jak: 
- poruszać się w on-linie i dobierać narzędzia do konkretnych celów,
- tworzyć atrakcyjny i angażujący kontent na FB i Instagramie oraz TikTok,
- wykorzystać możliwości każdej wybranej platformy społecznościowej,
- planować efektywnie działania online,
- pisać teksty do Internetu, żeby wpływać na pozycjonowanie strony,
- ułatwić sobie działania za pomocą konkretnych aplikacji. 
 

zwiń
rozwiń
Program

1. Przegląd bogactwa możliwości i omówienia działań online oraz trendów 2022 roku. 
2. Kto jest Twoim odbiorcą i jak go oczarować? 
3. Facebook i Instagram oraz TikTok – jak się w nich dziś poruszać? 
Wspólnie: 
• omówimy dane liczbowe z Hootsuite oraz trendy online na rok 2022,
• omówimy znaczenie znajomości swojego odbiorcy – grupa docelowa,
• omówimy znaczenie prostego języka w obecnej komunikacji,
• przejrzymy ważne funkcjonalności fanpage Facebooka (ustawienia, nazwa użytkownika, CTA, informacje) i Instagrama (bio, link, #, nazwa) oraz TikToka (nazwa, bio, preferencje),
• omówimy zasady jakimi rządzi się Facebook oraz Instagram aktualnie, 
• nauczymy się jak wykonać podstawowe grafiki na FB i Insta przy pomocy prostego program Canva,  
• omówimy specyfikę TikToka oraz rolki, które są podstawą contentu w tym medium, wskażemy przykłady i inspiracje,
• omówimy rodzaje postów na FB i IG oraz obejrzymy i omówimy inspiracje postów dla obu platform i wskażemy te, które na dziś są najbardziej popularne, które warto robić na swoich profilach,
• omówimy cechy jakimi powinien się odznaczać angażujący post i dlaczego nie wolno zapominać o Relacjach na FB oraz o Insta Story na Instagramie oraz nowym formacie Rolki – Reelsy na IG, które podbiją również FB w 2022 roku,
• jak dziś działa live i video na FB – czy nadal warto je robić?
• zachęcę do wykorzystywania wydarzenia nie tylko do eventów stacjonarnych na FB i omówię kwestię promowania wydarzenia w przestrzeni online,
• przekażę zalety płynące z działań na grupach oraz ich tworzenia na FB,
• odpowiem na pytanie dlaczego warto zaglądać do statystyk,
• omówię znaczenie hashtagów na Instagramie, jak je tworzyć, ile powinno ich być aktualnie (zmiany!), jak je wyszukiwać,
• nauczymy się korzystać z Creator Studio/Business Suite,
• zrobię wprowadzenie do reklamy płatnej w Managerze Reklam i omówię cele reklamowe oraz najważniejsze elementy reklamy, która przyciągnie odbiorców na FB i Instagramie,
oraz
• omówię czym jest recycling treści,
• przedstawię użyteczne w codziennej pracy aplikacje,
• przejrzę kilka fanpage’y FB/profili IG w celu ich omówienia i przekazania wskazówek,
• odpowiem na pytania uczestników, pobudzę ich do dyskusji i wymiany doświadczeń.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy instytucji publicznych, przedstawiciele samorządów lokalnych i organizacji samorządowych, odpowiedzialni w szczególności za komunikację i promocję, reprezentanci organizacji turystycznych, pracownicy organizacji pozarządowych oraz przedstawiciele lokalnego biznesu: producenci, dystrybutorzy, właściciele firm.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Absolwentka Międzynarodowej Wyższej Szkoły Nauk Politycznych przy Uniwersytecie Śląskim oraz podyplomowej Szkoły Marketingu i Zarządzania. Specjalistka ds. marketingu, promocji i reklamy z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach, trenerka, konsultant marketingowo-biznesowy młodych biznesów oraz mikro i małych firm. Doradza w zakresie marketingu online, w tym mediów społecznościowych i spójności komunikacji w różnych kanałach. Przygotowuje strategie marketingowe online, prowadzi warsztaty dla firm i instytucji państwowych z zakresu marketingu online: funkcjonalności Facebooka, Instagrama, TikToka oraz innych platform Social Media oraz z zakresu content marketingu. Pisze artykuły, teksty na strony www. Prelegentka na wydarzeniach dla przedsiębiorców. Pasjonuje się rozwojem osobistym i prowadzi bloga dla przedsiębiorczych kobiet. Moderuje grupę dla kobiet przedsiębiorczych na FB.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 599 PLN netto/os. przy zgłoszeniu do 25 lutego. Zgłoszenia po 25 lutego 649 zł netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.szczecin.pl
do 14 marca 2022 r.