1. Czym jest oferta?
• Definicja oferty z kodeksu cywilnego.
• Co mówi na temat oferty aktualne orzecznictwo?
• Jak rozróżnić treść oferty od przedmiotowych środków dowodowych?
2. Wyjaśnianie treści ofert w świetle aktualnego orzecznictwa:
• Czy można wyjaśniać treść ofert po wyborze oferty?
• Granica pomiędzy wyjaśnianiem, a niedopuszczanymi negocjacjami prowadzącymi do zmiany treści ofert.
3. Poprawianie omyłek w treści oferty:
• Kiedy mamy do czynienia z oczywistą omyłką pisarską?
• Kiedy mamy do czynienia z oczywistą omyłką rachunkową?
• Co to jest „inna omyłka polegająca na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia i w jakich sytuacjach taką omyłkę należy poprawić?
• Jak prawidłowo informować Wykonawców o dokonanych poprawkach omyłek?
• Brak zgody na dokonaną korektę - przypadki, konsekwencje.
• Złożenie oferty z błędami w formularzu cenowym.
• Złożenie oferty na nieaktualnym Formularzu ofertowym.
• Konsekwencje samodzielnego wprowadzania przez Wykonawcę korekt w udostępnianych przez Zamawiającego wzorach dokumentów.
4. Naprawianie błędów popełnianych podczas składania dokumentów:
• Błędy popełniane podczas składania podmiotowych i przedmiotowych środków dowodowych.
• Jaka jest różnica pomiędzy złożeniem środków dowodowych niekompletnych, a zawierających błędy?
• Jak poprawnie skonstruować wezwanie do złożenia, uzupełnienia i poprawienia środków dowodowych?
• Czy jest możliwe samouzupełnienie podmiotowych środków dowodowych przez Wykonawców? Case study w nawiązaniu do aktualnego orzecznictwa.
• Prawidłowa procedura postępowania w sytuacji złożenia podmiotowych środków dowodowych wraz z ofertą
• Uzupełnianie, poprawianie i składanie pełnomocnictw - w jaki sposób winno to nastąpić, aby oferta nie została odrzucona? Czy można dosłać elektroniczne pełnomocnictwo wystawione po pływie terminu składania ofert? Czy Wykonawca po złożeniu podmiotowych środków dowodowych może je ponownie złożyć lub samemu uzupełnić jeżeli nie minął wyznaczony termin na złożenie dokumentów?
• Konsekwencje złożenia środka dowodowego sporządzonego w języku obcym bez tłumaczenia na język polski.
• e-KRK - co przekazać Zamawiającemu - plik .pdf, czy .xml? Jak sprawdzać poprawność złożenia, czy możliwe jest składanie wizualizacji wydruku tego dokumentu poświadczonego przez Wykonawcę, kto opatruje podpisem ten dokument?
• Elektroniczne zaświadczenia z US i ZUS - czy jest możliwe składanie wydruków wizualizacji tych dokumentów? Kto opatruje i jakim podpisem te dokumenty?
• Konsekwencje złożenia środków dowodowych nieopatrzonych właściwym podpisem elektronicznym.
5. Lista kontrolna (checklista) podczas oceny ofert. Analiza przypadków z aktualnego orzecznictwa.
• Oferta niezgodna z przepisami ustawy Pzp.
• Oferta nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
• Walidacja podpisów elektronicznych - najczęstsze błędy; jak reagować w sytuacji pojawienia się komunikatów o problemach z walidacją?
• Oferta o treści niezgodnej z warunkami zamówienia.
• Oferta sporządzona lub przekazana w sposób niezgodny z wymaganiami technicznymi oraz organizacyjnymi sporządzania lub przekazywania ofert przy użyciu środków komunikacji elektronicznej określonymi przez Zamawiającego - co robić, gdy nie działają poprawnie środki komunikacji elektronicznej?
• Oferta złożona w warunkach nieuczciwej konkurencji - co to jest niedozwolona inżynieria cenowa?
• Oferta zawierająca rażąco niską cenę - jak prawidłowo przeprowadzić procedurę wyjaśnienia w zakresie wykluczenia ceny lub kosztu?
• Oferta zawierająca błędy w obliczeniu ceny - czy można żądać tylko ceny brutto?
• Brak pisemnej zgody na przedłużenie terminu związania ofertą - pułapki związane z upływem terminu związania ofertą.
• Brak pisemnej zgody na wybór oferty po upływie terminu związania ofertą - prawidłowa procedura postępowania w sytuacji dokonywania wyboru oferty po upływie terminu związania ofertą, kiedy w takim przypadku żądać podmiotowych środków dowodowych?
• Ocena prawidłowości wniesienia wadium - wadium w pieniądzu, wadium w gwarancjach lub poręczeniach, prawidłowa forma i treść. A zasady wnoszenia wadium przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie? Czy gwarancja wadialna musi być ważna dłużej niż termin związania ofertą? Co to znaczy, że Wykonawca wniósł wadium w sposób nieprawidłowy?
Zamówienia publiczne