1. Zasady i aspekty praktyczne rejestracji danych w ewidencji ludności, ze szczególnym uwzględnieniem danych cudzoziemców.
2. Nadawanie numeru PESEL obywatelom polskim i cudzoziemcom, z urzędu i na wniosek. Tryb szczególny nadawania numeru PESEL przewidziany w ustawie o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa. Utrata i przywrócenie statusu UKR.
3. Wybrane zagadnienia dotyczące realizacji obowiązku meldunkowego, w tym sposoby dopełniania obowiązku meldunkowego, potwierdzanie pobytu w lokalu, meldowanie przez Internet i przez pełnomocnika.
4. Zgłoszenie meldunkowe budzące wątpliwości – kiedy meldować prostą czynnością materialno-techniczną, a kiedy rozstrzygać sprawę w drodze decyzji administracyjnej?
5. Meldowanie cudzoziemców:
• zasady, dokumenty potwierdzające legalność pobytu i status cudzoziemca,
• meldowanie obywateli Wielkiej Brytanii po „Brexicie”,
• ustalanie okresu legalnego pobytu cudzoziemców w Polsce, zgłaszających się do zameldowania z uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych,
• kwestie problemowe z zakresu meldunków, sprawiające trudności.
6. Analiza wybranych przypadków z praktyki.
7. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
USC, ewidencja ludności, dowody osobiste