• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Zamówienia publiczne dla osób początkujących. Elementarne aspekty postępowania

Miejsce
Internet
Termin
15-16 kwietnia 2025
Czas trwania
09:00 - 13:00
Cena
799 zł
Zapisz się na szkolenie

Przy zgłoszeniach do 26 marca 2025 r. obowiązuje cena 749 PLN  netto/os.

Ważne informacje o szkoleniu

• Stosowanie Ustawy Prawo zamówień publicznych jest wyzwaniem dla osób zaangażowanych już w udzielanie zamówień, ale szczególnie dla osób początkujących w tym obszarze.
• Podczas proponowanego szkolenia w przystępny sposób, krok po kroku:
- omówimy podstawowe zasady udzielania zamówień publicznych,
- przeanalizujemy realnie występujące sytuacje wraz ze wskazaniem ich praktycznych rozwiązań uwzględniające specyfikę zamówień publicznych oraz zgłaszane przez uczestników pytania i wątpliwości. 
• Biorąc udział w szkoleniu uczestnik: 
- zdobędzie wiedzę i umiejętności niezbędne do dalszego rozwoju kompetencji w zakresie realizacji zamówień publicznych; 
- zdobędzie umiejętności sprawnego poruszania się w przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych i rozporządzeń, właściwych dla zamówień o wartości mniejszej niż progi unijne, oraz powyżej progu w zakresie przetargu nieograniczonego co ułatwi stosowanie tych trybów w praktyce.
• Szkolenie zostanie poprowadzone przez eksperta – praktyka, a prezentowane zagadnienia będą omawiane w oparciu o obowiązujące regulacje prawne i orzecznictwo oraz na podstawie wieloletniego doświadczenia trenera w zakresie zamówień publicznych. 
 

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zdobędziesz, uzupełnisz i uaktualnisz wiedze z zakresu aktualnie obowiązujących regulacji prawnych dotyczących zamówień publicznych.
• Poznasz zasady udzielania i ubiegania się o zamówienia publiczne.
• Dowiedz się jakie są rodzaje ogłoszeń w sprawie zamówień publicznych.
• Poznasz rolę i znaczenie specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
• Nabędziesz umiejętność realizacji postępowań o udzielenie zamówienia.
• Poznasz odpowiedzi na pojawiające się pytania i wątpliwości związane z przygotowaniem, udzielaniem i realizacją zamówień publicznych, miedzy innymi dotyczące: 
- Jak prawidłowo ustalić szacunkową wartość zamówienia publicznego, uwzględniając progi, agregację zamówień oraz zamówienia nieplanowane?
- Jak prawidłowo określić kryteria oceny ofert, aby wybrać najkorzystniejszą ofertę zgodnie z  przepisami?
- W jaki sposób należy badać i oceniać oferty w postępowaniu, w tym rażąco niskie ceny i oczywiste omyłki?
- Jak wykorzystać narzędzia, takie jak platforma e-Zamówienia i JEDZ, w procesie udzielania zamówień publicznych?
• Zapoznasz się z dobrymi praktykami oraz prawidłowymi sposobami postępowania przygotowanie, oceny ofert i rozstrzygnięcia postępowania.
 

zwiń
rozwiń
Program

DZIEŃ I
1. Zakres stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Jak ustalać szacunkową wartości zamówienia w zamówieniach publicznych:
a. Progi w zamówieniach publicznych.
b. Agregacja zamówień – tożsamość podmiotowa, przedmiotowa i czasowa.
c. Zamówienia nieplanowane.
3. Opis przedmiotu zamówienia? 
a. Zakres opisu przedmiotu zamówienia.
b. Równoważność w opisie przedmiotu zamówienia.
c. Przedmiotowe środki dowodowe.
4. Jak prawidłowo określić wymagania podmiotowe? 
a. Warunki udziału w postępowaniu- czym są i czy są konieczne.
b. Podmiotowe środki dowodowe - kiedy ich wymagać, czy można je uzupełniać.
c. Przedmiotowe środki dowodowe - rodzaje (m.in. karty katalogowe, certyfikaty, próbki). 
d. Obligatoryjne i fakultatywne przesłanki wykluczenia.
5. Jak prawidłowo określać kryteria oceny ofert? 
a. Kryteria odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
b. Kryteria i weryfikacja ich spełnienia.
6. Podsumowanie pierwszej części. Pytania i odpowiedzi. 
DZIEŃ II
7.  Specyfikacja warunków zamówienia (SWZ) - elementy obligatoryjne, elementy fakultatywne, udostępnianie SWZ, wyjaśnienia treści SWZ, zmiany treści SWZ w progach krajowych  i unijnych.
8.  Tryb podstawowy (bez negocjacji, z możliwością negocjacji).
a. Przygotowanie postępowania.
b. Rejestracja na platformie e-zamówienia.
c. Funkcje platformy.
d. Ogłoszenia zamieszczane w BZP właściwe dla trybu podstawowego.
9. Przetarg nieograniczony:
a. Ogłoszenia, miejsca publikacji, Dziennik Urzędowy UE, kolejność upublicznienia, terminy.
b. Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ) – elektroniczna forma dokumentu.
10. Badanie i ocena ofert. Przykłady trudnych przypadków i propozycje rozwiązań w oparciu o aktualne orzecznictwo.
11. Zasady poprawiania oczywistych
omyłek pisarskich, rachunkowych i innych, w sposób istotny nie wpływających na treść oferty.
12. Badanie rażąco niskich cen w ofertach. Czy i w jakich przypadkach można dopytywać wykonawców.
13. Ocena ofert w oparciu o kryteria i ich znaczenie, opisane w dokumentach przetargowych.
14. Podsumowanie. Dyskusja z uczestnikami.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy wydziałów zamówień publicznych, członkowie komisji przetargowych. Osoby, które nie znają problematyki zamówień publicznych albo są osobami początkującymi w tej dziedzinie. Program szkolenia przygotowany jest z myślą o osobach, które chcą poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie przygotowania i prowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych, a także dla osób które rozpoczynają pracę w tym zakresie i mają jeszcze małe doświadczenie.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Pracownik samorządowy od 1995 roku, wieloletni praktyk zajmujący się zamówieniami publicznymi, pracujący zarówno dla Zamawiających w różnych instytucjach kultury i urzędach jak i po stronie wykonawców, realizowała  duże projekty współfinansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju, jak i w projektach współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007 – 2013, 2014-2020, 2021-2027, oraz projektach w ramach Programu Rozwój infrastruktury. Członek Polskiego Stowarzyszenia zamówień Publicznych. Na stałe związana z jedną z największych instytucji kultury na Śląsku.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Milena Dudek
Kierownik Ośrodka Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki we Wrocławiu
tel. 507 450 179
milena.dudek@okst.pl
Katarzyna Nowak
Kierownik działu sprzedaży
tel. 32 253 63 77
katarzyna.nowak@okst.pl
Anna Rawza
Specjalista ds. sprzedaży
tel. 32 253 84 09
anna.rawza@okst.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 799 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 26 marca 2025 r. obowiązuje cena 749 PLN  netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 9 kwietnia 2025 r.