1. Zasady postępowania administracyjnego w orzecznictwie sądów. Skutki ich niezastosowania dla organów administracji publicznej.
2. Zasada pisemności a nowelizacja k.p.a. w związku z ustawą o doręczeniach elektronicznych.
3. Właściwość rzeczowa i miejscowa. Przekazanie według właściwości.
4. Pełnomocnik:
- Udzielanie pełnomocnictw.
- Jak ma postępować organ w stosunku do pełnomocników strony po nowelizacja k.p.a.?
5. Terminy załatwiania spraw administracyjnych:
- Zawiadomienia o niezałatwieniu sprawy.
- Bezczynność i przewlekłość postępowania a instytucja ponaglenia po nowelizacji k.p.a.
6. Doręczenia w postępowaniu administracyjnym a ustawa o doręczeniach elektronicznych.
- Publiczna usługa doręczenia elektronicznego a kwalifikowane usługi doręczenia elektronicznego.
- Adres do doręczeń, skrzynka do doręczeń.
- Chwila doręczenia.
- Wyłączenia od doręczeń elektronicznych.
7. Publiczna usługa hybrydowa.
8. Terminy wejścia w życie.
9. Wszczęcie postępowania administracyjnego:
- Obowiązki organu:
- sposoby wszczęcia postępowania,
- data i forma wszczęcia postępowania,
- pojęcie i wymogi formalne podania,
- pozostawienie podania bez rozpoznania,
- przekazanie podania według właściwości.
- Postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania. Braki formalne.
10. Nowelizacja w zakresie wszczęcia postępowania oraz podań.
11. Protokół, adnotacja.
12. Metryka sprawy administracyjnej. Jak ją prowadzić w sposób praktyczny?
13. Dowody w postępowaniu administracyjnym.
14. Poświadczanie przez pracownika zgodności odpisu dokumentu z oryginałem.
15. Upoważnienia do wydawania decyzji administracyjnych a kontrola NIK.
16. Decyzja - elementy struktury decyzji – podstawowe i dodatkowe:
- Doręczanie decyzji.
- Jak uzupełnić, sprostować i wyjaśnić treść decyzji?
17. Zrzeczenie się prawa do odwołania przez stronę a ostateczność i prawomocność decyzji i jej wykonalność. Praktyka postępowania. Wykonalność decyzji.
18. Najnowsze orzecznictwo sądów administracyjnych dotyczące procedury administracyjnej.
19. Pytania i odpowiedzi. Dyskusja.
KPA, prawo administracyjne, organizacja urzędu, archiwa