1. Aktualny stan prawny – zestawienie przepisów i wymagań obowiązujących w dniu prowadzenia szkolenia. Uwagi praktyczne dotyczące zamówień.
2. Podział sposobu postępowania w zależności od przedmiotu zamówienia i wartości zamówienia.
• Obliczenie wartości zamówienia zgodnie z ustawą pzp. Sumowanie zamówień w przypadku dostawy art. spożywczych oraz usługi cateringu?
• Regulacje wewnętrzne – procedury nie objęte przepisami ustawy pzp („regulaminowe”).
• Ustawa pzp – tryby i możliwość ich zastosowania w przypadku wyżywienia.
• Zamówienie dla szkoły albo postępowanie realizowane przez organ prowadzący dla kilku/ kilkunastu szkół.
• Realizacja obowiązku przez kuchnię albo posiłki organizowane z zewnątrz.
3. Przygotowanie i prowadzenie postępowania nie objętego trybami ustawy pzp (poniżej 130 000 zł).
• Regulacja wewnętrzna, Na co zwrócić uwagę?
• Opis przedmiotu zamówienia: gorący posiłek, dostawa, usługa.
• Istotne elementy umowy w szczególności wskaźniki waloryzacji przy sukcesywnym wzroście cen. Jakie wskaźniki waloryzacji w przypadku art. spożywczych i usługi cateringu?
• Ogłoszenie, zaproszenie, warunki i wymagania, kryteria oceny ofert.
• Elektronizacja w prowadzonym postępowaniu. Jak można usprawnić postępowanie?
• Dokumentowanie postępowania. Obowiązek przygotowania sprawozdania z udzielonych zamówień.
4. Zamówienia publiczne o wartości równej lub przekraczającej 130 000 zł.
• Obliczenie wartości zamówienia – dodatkowa weryfikacja i możliwe zwolnienia.
• Wybór trybu postępowania – najczęściej wybierany tryb postępowania na podstawie art. 275 pkt 1 (tryb podstawowy bez negocjacji).
• Przygotowanie SWZ, załączników i ogłoszenia o zamówienia w BZP. Na co zwrócić uwagę?
- Opis przedmiotu zamówienia. Dopuszczenie podziału zamówienia na części.
- Jak poprawnie opisać przedmiot zamówienia, aby w kryteriach oceny ofert cena przekraczała 60%?
- Opis wymagań jakościowych przedmiotu zamówienia gwarancją ceny 100%.
- Warunki udziału, kryteria oceny ofert - jakie w przypadku art. spożywczych („wsad do kotła”), a jakie w przypadku usługi cateringu?
- Umowa, wskaźniki waloryzacyjne zapewniające konkurencyjność w postępowaniu. Przykłady na TAK i na NIE.
- Wymagane dokumenty i oświadczenia w ofercie.
• Harmonogram czasowy przeprowadzenia postępowania.
• Wszczęcie postępowania – pytania i odpowiedzi.
• Termin składania i otwarcia ofert – czynności.
• Badanie i ocena ofert – czynności, kolejność, obowiązki i możliwości.
• Wybór lub unieważnienie.
• Zawarcie umowy.
• Dokumentowanie postępowania.
• Realizacja umowy – zmiany, aneksy.
• Raport z realizacji umowy.
• Obowiązki w trakcie realizacji umowy – punkty kluczowe.
• Sytuacje niedopuszczalne w realizacji umów w zamówieniach publicznych.
• Odbiór przedmiotu zamówienia.
• Ogłoszenie o wykonaniu umowy w Biuletynie Zamówień Publicznych.
5. Dobre praktyki, kilka uwag praktycznych przygotowanych przez prowadzącego szkolenie.
6. Podsumowanie. Panel dyskusyjny.
Oświata