• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Wizerunek urzędu. Jak go kształtować i jak komunikować się z mieszkańcami w trudnych sytuacjach?

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą specjalnej platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Ważne informacje o szkoleniu

Opinia otoczenia na temat jakości usług świadczonych przez urząd i instytucje ma bezpośredni w pływ na postrzeganie przez mieszkańców jakości życia w danym miejscu – stąd warto dowiedzieć się, jak badać nastoje mieszkańców, jak planować działania poprawiające wizerunek i jak wdrażać w życie projekty podnoszące jakość życia. 
Zapraszamy Państwa do udziału w szkoleniu, które w dużej części skupia się na sytuacjach utrudniających pracę urzędu oraz procesie komunikowania się z mieszkańcami, posługując się przykładem pandemii koronawirusa oraz innych sytuacji kryzysowych mających wpływ na jakość usług świadczonych przez urząd.
Szkolenie ma charakter warsztatowy, jest wsparte szeregiem praktycznych wskazówek i przykładów wynikających z aktualnej sytuacji.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Przekazanie wiedzy na temat budowania pozytywnego wizerunku urzędu (miasta, gminy itp.), a także wskazanie, w jaki sposób wizerunek urzędu i sposób jego funkcjonowania przekłada się na satysfakcję mieszkańców danego obszaru i osób korzystających z usług. 
Uczestnicy otrzymają praktyczną wiedzę na temat organizacji i realizacji projektów związanych z budowaniem wizerunku urzędów (miasta, gminy) oraz instytucji publicznych. 
Poznają użyteczne narzędzia diagnozowania aktualnego wizerunku oraz metody wspomagające pracę nad promocją urzędu i instytucji oraz komunikacją z mieszkańcami, także w sytuacjach konieczności pracy zdalnej i ograniczenia kontaktów na linii: urząd-mieszkańcy. 

zwiń
rozwiń
Program

1. Diagnoza aktualnego wizerunku Urzędu (miasta, gminy). Metody i narzędzia badawcze: tradycyjne i on-linowe:
• Audyt wizerunku Urzędu i badanie opinii mieszkańców.
• Badania ilościowe i jakościowe. Metody badawcze, konstrukcja scenariusza, dobór próby. Kogo, o co i w jaki sposób zapytać? 
• Grupy focusowe i wywiady indywidualne. Organizacja i moderacja spotkania.
• Inne możliwości i instrumenty badania jakości pracy urzędu, także w sytuacji pracy zdalnej. Praktyczne przykłady i rekomendacje.
2. „Jak cię widzą, tak cię piszą”, czyli jak dbać o pozytywny wizerunek Urzędu także w sytuacjach utrudniających obsługę klientów:
• Urząd jako przedstawiciel sektora usług.
• Urząd z ludzką twarzą. Pracownicy Urzędu i ich wpływ na wizerunek.
• Urzędnik on-line. Nowa rola urzędnika w procesie kształtowania wizerunku Urzędu.
• Tajemniczy klient, czyli audytor w urzędzie.
• Standaryzacja procesów obsługi klienta metodą na podnoszenie jakości usług świadczonych przez Urząd. Nowe zasady i normy pracy zdalnej.
3. Planowanie działań informacyjnych i promocyjnych Urzędu w trudnych sytuacjach:
• Koronawirus w Polsce i na świecie. Komunikacja urzędów z mieszkańcami w dobie epidemii. Idee i projekty usprawniające kontakt na linii: urząd-mieszkańcy.
• Wsparcie miast i gmin dla lokalnego biznesu. Fundusze, ulgi, udogodnienia.
• Komunikacja z mieszkańcami w czasie pandemii. Wykorzystanie nowoczesnych kanałów komunikacji.
• Obsługa klientów w czasie zagrożenia i kwarantanny. Twój urząd wciąż tu jest!
• Nie tylko epidemia. Komunikacja w innych sytuacjach kryzysowych.
4. Promocja i kształtowanie wizerunku Urzędu w praktyce. Przykłady i wskazówki:
• Promowanie urzędu w trudnych okolicznościach? To możliwe, a nawet konieczne!
• Urząd jako marka.
• Promocja a trendy społeczne. Wrażliwość Urzędu na czynniki i sygnały płynące z otoczenia.
• Rzetelna informacja versus poprawa nastojów społecznych. Jak radzą sobie polskie urzędy?

zwiń
rozwiń
Adresaci

Zajęcia adresowane są do pracowników instytucji publicznych, organizacji pozarządowych oraz pracowników administracji samorządowej, głównie do jednostek odpowiedzialnych za promocję, wizerunek urzędu (miasta, gminy itp.), komunikację z mieszkańcami, ocenę poziomu satysfakcji mieszkańców i wdrażanie projektów wpływających na podnoszenie jakości usług świadczonych przez urząd lub instytucję.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Dyrektor Agencji Komunikacji Marketingowej. Autorka kilku kampanii promocyjnych z zakresu marketingu terytorialnego oraz promocji miast i regionów, realizowanych na terenie kraju oraz za granicą. Kieruje zespołem odpowiedzialnym za przygotowanie i realizację strategii komunikacyjnych oraz kampanii promocyjnych. Prowadzi zajęcia dydaktyczne z zakresu komunikacji marketingowej w ramach podyplomowych studiów przy Uniwersytecie Śląskim. Wykładowca i trener firmy Questus, akredytowanego centrum szkoleniowo-egzaminacyjnego The Chartered Institute of Marketing in London. Prowadzi e-learningowy kurs przygotowujący do egzaminów CIM. Stała współpracowniczka miesięcznika „Marketing w Praktyce” (publikacje z zakresu komunikacji marketingowej, współpracy z agencją reklamową, marketingu relacji oraz promocji miast i regionów). Absolwentka Katedry Marketingu Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Ukończyła kurs Professional Diploma in Marketing oraz Postgraduate Professional Diploma in Marketing i uzyskała międzynarodowy dyplom The Chartered Institute of Marketing in London.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 285 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.szczecin.pl lub mailem na adres centrum@frdl.szczecin.pl do 8 stycznia 2021 r.