• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Zamówienia publiczne w praktycznym podejściu

online
Miejsce
Internet
Termin
07 października 2024
Czas trwania
09:30 - 14:30
Cena
419/459 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Przy zgłoszeniu do 23 września 2024 cena wynosi 419 zł netto/os.

FRDL serdecznie zaprasza Państwa na dwudniowe szkolenie z zamówień publicznych. Proponowane szkolenie dotyczące sprawozdania z udzielonych zamówień publicznych będzie prowadzone przez wybitnego eksperta. Z naszej propozycji powinien skorzystać każdy specjalista ds. zamówień publicznych.

Ważne informacje o szkoleniu

Podczas proponowanego szkolenia przeanalizujemy trzy kluczowe zagadnienia z zakresu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
• W pierwszej kolejności przeanalizujemy warunki udziału w postępowaniu oraz wyjaśnimy jak konstruować warunki i w jaki sposób je oceniać.
• Następnie omówimy kwestie związane z badaniem i oceną ofert, ze szczególnym uwzględnieniem poprawiania omyłek w ofertach oraz procedury badania rażąco niskiej ceny.
• W ostatniej części przybliżymy możliwości rozwiązań związane z prawem opcji oraz wznowieniem postępowania.
Wszystkie zagadnienia omawiać będziemy na konkretnych przykładach z praktyki, z uwzględnieniem aktualnego orzecznictwa. Wskażemy również najczęściej popełniane błędy przez Zamawiających wskazywane w toku kontroli.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Usystematyzowanie i uaktualnienie wiedzy z zakresu zamówień publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem oceny podmiotowej wykonawców, badania i oceny ofert, a także wciąż niedocenianego prawa opcji oraz wznowień postępowania.
• Nabędziesz umiejętność poprawnej weryfikacji podmiotowej Wykonawcy, stosowania prawa opcji oraz wznowienia, badania rażąco niskiej ceny, a także poprawiania omyłek w treści oferty.
• Poznasz dobre praktyki stosowane przez Zamawiających w zamówieniach publicznych.
• Dowiesz się:
- Jakie błędy popełnia Zamawiający na etapie przygotowania postępowania i jak je skutecznie eliminować?
- Na co zwraca uwagę kontrolujący podczas sprawdzania dokumentów zamówienia i z wykorzystaniem jakich narzędzi konstruuje zarzuty naruszenia ustawy Pzp?
• Uzyskasz odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości, w tym między innymi:
- Na czym polega test proporcjonalności?
- W jaki sposób zapobiegać wyłonieniu oferty wykonawcy nierzetelnego?
- Czy można zmienić złożone w ofercie oświadczenie o braku podwykonawstwa, gdy Wykonawca polega na doświadczeniu podmiotu trzeciego?
- Jakie są 3 warunki skutecznych wyjaśnień rażąco niskiej ceny?
- Kiedy ponad 30% rozbieżność pomiędzy zaoferowana ceną a wartością zamówienia lub średnią arytmetyczną cen złożonych ofert nie wymaga wyjaśnień?
- Jak prawidłowo skonstruować wezwanie do złożenia wyjaśnień rażąco niskiej ceny?
- Czym się różni opcja od wznowienia zamówienia?
- Jak konstruować warunki dotyczące opcji i wznowień?
- Jak poprawiać inne omyłki w treści oferty nie narażając się na zarzut niedozwolonych negocjacji treści?
- Jakie kolejne czynności Zamawiający musi przeprowadzić zanim dokona poprawienia omyłki w ofercie?
- Jak opisywać oraz weryfikować warunki udziału dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej, w tym jak oceniać ich spełnianie przez konsorcja?
- Jak oceniać doświadczenie w sytuacji, gdy stanowi ono warunek udziału w postępowaniu i odnosi się do Wykonawcy lub osób skierowanych do realizacji zamówienia, a jak oceniać doświadczenie osób, gdy jest ono kryterium oceny ofert?
• Otrzymasz autorską obszerną prezentację, zawierającą m.in. prezentowaną podczas kursu bibliotekę orzecznictwa oraz przykłady dobrych praktyk.

zwiń
rozwiń
Program

1. Warunek udziału w postępowaniu, który jest proporcjonalny - test kontrolera.
2. Posiadanie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej:
• Czy wysokość żądanego ubezpieczenia może być równa wartości zamówienia?
• Czy członkowie konsorcjum mogą sumować wartość posiadanych polis, w celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu?
• Czy zamawiający ma prawo zaakceptować złożoną polisę OC wystawioną po terminie składania ofert?
• Czy można polegać na polisie oc podmiotu udostępniającego zasoby?
3. Aspekty doświadczenia w zamówieniach publicznych:
• Zdolność zawodowa lub techniczna wykonawcy, jako doświadczenie Wykonawcy oraz doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia.
• Doświadczenie osób jako kryterium oceny ofert.
• Czy można wymagać wykonania dwóch dostaw/usług/robót budowlanych?
• Czy członkowie konsorcjum mogą sumować swoje doświadczenie aby wspólnie wykazać spełnienie warunku udziału w postępowaniu?
• Czy podmiot udostępniający zasoby musi być zawsze podwykonawcą?
• Błędy popełniane przy składaniu zobowiązań do udostępnienia doświadczenia oraz oświadczenia o podziale zadań.
4. Przesłanki wykluczenia:
• Wykonawca, który nie sprawdził się przy wcześniejszym zamówieniu – czyli kiedy warto przewidywać przesłankę wykluczenia z art. 109 ust 1 pkt 7 PZP?
• Dlaczego nie należy żądać od Wykonawcy oświadczenia o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej dotyczącego podmiotu udostępniającego zasoby?
5. Wyjaśnianie rażąco niskiej ceny i związane z tym problemy:
• Czym jest i jak należy rozumieć pojęcie „rażąco niska cena”?
• Zawartość wezwania do wyjaśnień – dlaczego tzw. wezwanie blankietowe jest niewystarczające?
• Przypadki bezprawnego wezwania – czy można skutecznie kwestionować sam fakt wezwania do wyjaśnień RNC?
• 3 warunki skutecznych wyjaśnień.
• Ponowne wezwanie do wyjaśnień w świetle orzecznictwa.
6. Poprawianie omyłek w treści oferty:
• Kiedy mamy do czynienia z oczywistą omyłką pisarską?
• Kiedy mamy do czynienia z oczywistą omyłką rachunkową?
• Co to jest „inna omyłka polegająca na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia i w jakich sytuacjach taką omyłkę należy poprawić?
• Jak prawidłowo informować Wykonawców o dokonanych poprawkach omyłek?
• Brak zgody na dokonaną korektę - przypadki, konsekwencje.
7. Prawo opcji oraz wznowienia w praktyce:
• Czym jest opcja, a czym wznowienie?
• W jakim terminie po zawarciu umowy winno być złożone oświadczenie Zamawiającego w sprawie skorzystania z prawa opcji lub wznowienia?
• Czy warunki udziału w postępowaniu winny być proporcjonalne do przedmiotu zamówienia podstawowego, czy także do przedmiotu zamówienia opcjonalnego?
• Czy opcja może być większa od zamówienia podstawowego?
• Jak sporządzić poprawnie zapisy SWZ dotyczące opcji oraz wznowień?
8. Podsumowanie i dyskusja.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Specjaliści ds. zamówień publicznych, członkowie komisji przetargowej, kontrolerzy, wykonawcy zamówień publicznych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Wykładowca z 25-letnim doświadczeniem zawodowym w zakresie zamówień publicznych; ponad 2000 przeprowadzonych szkoleń; praktyk; ekspert podczas prac Nadzwyczajnej Komisji Sejmowej ds. Deregulacji zajmującej się nową ustawą - Prawo zamówień Publicznych (2020 r.); kierownik Rady Programowej Studium Zamówień Publicznych; wykładowca na Studium Zamówień Publicznych przy Szkole Głównej Handlowej w Warszawie; ekspert podczas prac m.in. Sejmowej Podkomisji Gospodarki zajmującej się nowelizacją ustawy dotyczącą podwykonawstwa i podniesienia progu bagatelności (2013 i 2014 r.); Komisji Nadzwyczajnej ds. rozpatrzenia projektu nowej ustawy o zamówieniach publicznych (2000 r.), Senackiej Komisji Gospodarki ds. rozpatrzenia projektu nowelizacji ustawy - Prawo zamówień publicznych (2008 r.), Senackiej Komisji Gospodarki ds. rozpatrzenia projektu nowelizacji ustawy - Prawo zamówień publicznych (2008 r.) oraz Nadzwyczajnej Komisji Sejmowej „Przyjazne Państwo” (2008 i 2009 r.); absolwent Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku ekonomia; autor licznych publikacji z zakresu zamówień publicznych (m.in. „Tryb podstawowy w nowej ustawie PZP”, „Praktyczny przewodnik po trybach udzielenia zamówień publicznych. Przebieg procedur po ostatnich nowelizacjach”, „Historia ustawy o zamówieniach publicznych – od okresu międzywojennego do teraźniejszości”, „Prawo zamówień publicznych – praktyczny przewodnik”, „Zamówienia publiczne – przygotowanie i przeprowadzenie postępowania”); do 2007 r. atestator z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych; do 1997 r. trener z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych; znawca amerykańskiego systemu zamówień publicznych, absolwent amerykańskiego programu z zakresu zamówień publicznych „Polish Public Administrators Municipal Training Program” na Uniwersytecie Wisconsin – Milwaukee

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Elżbieta Silny
Koordynator ds. Szkoleń i Forów
tel. 725 302 313
elsilny@frdl.szczecin.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 459 zł netto/os. Przy zgłoszeniu do 23 września 2024 cena wynosi 419 zł netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 1 października 2024 r.