• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Odpowiedzialność spadkobierców za zaległości w opłatach za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Jak odzyskać niezapłaconą opłatę po śmierci podatnika?

Ważne informacje o szkoleniu

Zapraszamy do udziału w szkoleniu on-line, podczas którego uzyskają Państwo kompleksową wiedzę dotyczącą najważniejszych zagadnień związanych z opłatą za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz odpowiedzialności spadkobierców za zaległości w opłatach za gospodarowanie odpadami komunalnymi – czyli co zrobić gdy podatnik umiera oraz jak odzyskać niezapłaconą przez zmarłego podatnika opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Analiza praktyczna i przypomnienie najważniejszych zmian w opłatach za gospodarowanie odpadami komunalnymi wprowadzonych ustawą z 19 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw. Poznanie zmienionych terminów składania deklaracji o zmianie wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, a także obowiązujących przepisów regulujących postępowanie w sytuacji pozostawionych zaległości w opłatach za gospodarowanie odpadami komunalnymi po śmierci podatnika. Poznają Państwo m.in.:

  • Konsekwencje braku segregacji odpadów komunalnych – obowiązek wydawania decyzji określającej wyższą opłatę w przypadku niedopełnienia obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
  • Konsekwencje złożenia nieprawdziwych informacji o kompostowaniu – obowiązek wydania decyzji o utracie prawa do zwolnienia.
  • Jak postąpić gdy organ podatkowy uzyska informację o śmierci właściciela nieruchomości?
  • Jak postąpić gdy podatnik/zobowiązany umiera w trakcie postępowania wymiarowego, przed doręczeniem decyzji, po doręczeniu decyzji ale przed upływem 14 dni do złożenia odwołania, po uprawomocnieniu się decyzji? – działania do podjęcia krok po kroku.
  • Co należy zrobić gdy wierzyciel dowiaduje się o śmierci zobowiązanego po wszczęciu postępowania egzekucyjnego?
  • Skąd organ podatkowy może otrzymać informacje o zgonie podatnika?
  • Kiedy przedawniają się zobowiązania podatkowe po zmarłym – czyli co i kiedy zrobić aby nie dopuścić do przedawnienia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi?
zwiń
rozwiń
Program

I. Przypomnienie najważniejszych zmian w opłatach za gospodarowanie odpadami komunalnymi wprowadzonych ustawą z 19 lipca 2019r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw:

  • Jakie zmiany w zakresie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi dotyczą nieruchomości zamieszkałych?
  • Jak zmieniły się terminy składania deklaracji o zmianie wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi? (w jakich okolicznościach dopuszczalne jest zmniejszenie opłaty za okresy wsteczne? Jak postąpić gdy podatnik nie dotrzyma terminu złożenia deklaracji zmniejszającej wysokość opłaty?)
  • Jakie są konsekwencje braku segregacji odpadów komunalnych? (Skąd organ podatkowy może pozyskać informację o niesegregowaniu odpadów przez mieszkańców? Jak prawidłowo przeprowadzić postępowanie mające na celu nałożenie podwyższonej opłaty w przypadku braku segregacji?)
  • Nowe zwolnienie z opłaty dla osób kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne i konsekwencje złożenia nieprawdziwych informacji o kompostowaniu – obowiązek wydania decyzji o utracie prawa do zwolnienia.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy odpowiedzialni za rozliczanie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w gminach.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Doświadczony szkoleniowiec i praktyk z zakresu procedur postępowania podatkowego, wymiaru podatków i opłat lokalnych, rachunkowości opłat za gospodarowanie odpadami lokalnymi, kontroli wewnętrznej, dochodów samorządowych, windykacji należności budżetowych, cywilnoprawnych jak i publicznoprawnych. Przez wiele lat pełniła funkcje Dyrektora Wydziału Podatków i Opłat oraz Z-ca Dyrektora Wydziału Egzekucji Administracyjnej i Windykacji w jednym z największych urzędów miejskich, nadzorując wymiar, pobór, rachunkowość i egzekucję należności budżetowych. Autorka opracowań w czasopismach, np. Wspólnota, Przegląd Podatków Lokalnych i Finansów Samorządowych, Finanse Publiczne. Stały współpracownik FRDL.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 290 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.szczecin.pl lub mailem na adres centrum@frdl.szczecin.pl do 17 lutego 2021 r.