• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Obsługa systemu eDoręczenia

online
Program i karta zgłoszenia

Szkolenie w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Zapraszamy na szkolenie dotyczące nowych zasad doręczeń elektronicznych wprowadzonych ustawą o doręczeniach elektronicznych i ich wpływowi na postępowanie administracyjne w administracji publicznej.

Ważne informacje o szkoleniu

Proponowane szkolenie obejmuje zarówno przedstawienie ostatnich zmian w k.p.a. w tym e-doręczeń w administracji, jak również omówienie problemów, wynikających ze stosowania k.p.a., które w praktyce przekładają się na wadliwość prowadzonych postępowań administracyjnych oraz skutkują koniecznością uchylenia danego rozstrzygnięcia administracyjnego.
Szkolenie będzie miało praktyczny charakter, dzięki czemu będzie odpowiednie zarówno dla pracowników zaczynających pracę w organach administracji publicznej, jak i doświadczonych urzędników.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Uzyskanie niezbędnej podstawy teoretycznej pomagających w prawidłowym stosowaniu Ustawy o doręczeniach elektronicznych.
• Zdobycie wiedzy z zakresu regulacji prawnych dotyczących doręczeń elektronicznych i ich wpływu na prowadzenie postępowania administracyjnego.
• Dowiecie się, jak wdrożyć nowy system w kontekście ustawy o doręczeniach elektronicznych.
• Nauczenie się, jak zautomatyzować procesy doręczania, oszczędzając cenny czas i zasoby.
• Zdobycie praktycznej wiedzy jak obsługiwać system eDoręczenia.
• Poznanie zasada administrowania systemem w Modułach Uprawnień i Ustawień.
• uzyskanie odpowiedzi na pytania i wskazówki z zakresu wdrożenia doręczeń elektronicznych.

zwiń
rozwiń
Program

1. Ustawa o doręczeniach elektronicznych – definicje.
• Podmiot publiczny.
• Kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
• Operator wyznaczony.
• Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
• Publiczna usługa hybrydowa.
• Przesłanki doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej, wyłączenia.
• Adres do doręczeń elektronicznych.
• Jakich rodzajów doręczeń nie obejmuje ustawa?
• Baza adresów elektronicznych – co to?
• Jakie skutki prawne wywołuje wpis do bazy.
• Obowiązek posiadania przez podmiot publiczny adresu do doręczeń elektronicznych.
• Jedna skrytka do doręczeń w miejsce dwóch.
• Co z firmami i obywatelami?
• Zarządzanie skrzynką doręczeń.
• Czy i jak można zrezygnować z rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
• Jakie są metody wpisu do bazy adresów elektronicznych.
• Na jaki okres następuje wpis do bazy?
• Jakich rodzajów doręczeń nie obejmuje ustawa?
• Baza adresów elektronicznych – co to?
• Jakie skutki prawne wywołuje wpis do bazy.
• Zmiany w edoręczeniach: większe załączniki.
• Zmiany w edoręczeniach: dłuższy termin na odebranie wiadomości.
• Zmiany w edoręczeniach: masowa wysyłka.
• Zmiany w edoręczeniach: zmiana formy odbioru korespondencji.
2. Operator wyznaczony. Umowa. Opłaty.
• Kto pełni rolę operatora wyznaczonego?
• Zawarcie umowy z operatorem wyznaczonym.
• Cennik operatora wyznaczonego.
• Odpowiedzialność operatora wyznaczonego.
3. KPA a e-Doręczenia.
• Art. 35 Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
• Art. 39 Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
• Zmiana terminu odbioru pisma przez osobę fizyczną.
• Decyzje o rygorze natychmiastowej wykonalności.
4. Harmonogram wdrożenia e-doręczeń.
• Kiedy wchodzą do systemu poszczególne podmioty publiczne?
• Kiedy wchodzą do systemu poszczególne podmioty niepubliczne?
• Wyłączenia.
5. Jak się przygotować do e-doręczeń?
• Jakie warunki należy spełnić?
• Wymogi techniczne i organizacyjne.
• Korzyści z wdrożenia e-Doręczeń.
6. Założenie adresu do e-doręczeń. Konto testowe.
• Do czego jest potrzebny adres do powiadomień?
• Dodawanie adresu powiadomień.
• Zmiana adresu powiadomień.
• Złożenie wniosku.
• Złożenie wniosku o dostęp do systemu testowego INT.
7. Obsługa systemu.
• Co nowego w edoręczeniach?
• Interfejs programu.
• Obsługa skrzynki do e-Doręczeń.
• Zarządzanie skrzynkami do e- Doręczeń.
• Odbieranie wiadomości.
• Odpowiedź na wiadomość.
• Sortowanie wiadomości.
• Przeszukiwanie skrzynki.
• Wysyłanie wiadomości.
• Dodawanie załączników.
• Podgląd wiadomości.
• Masowe wiadomości.
• Budowa adresu do e-Doręczeń.
• Wyszukiwanie adresata wiadomości.
• Zapisywanie kopii roboczej.
• Kopie robocze.
• Usuwanie wiadomości.
• Usługa powiązana: Kwalifikowana Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego – do czego służy i jak ją wykorzystać?
• Użytkownicy.
• Dodawanie użytkownika.
• Zarządzanie użytkownikiem.
• Usuwanie użytkownika.
• Role w systemie.
• Dodawanie ról.
• Usuwanie ról.
• Modyfikacja ról.
• Role: Właściciel, Administrator, Obserwator, Uprawniony – różnice, podobieństwa, uprawnienia ról.
• Zasoby – zarządzanie zasobami.
• Systemy – dodawanie systemu.
8. Integracja z EZD.
• Jak przeprowadzić integrację?
• Jakie usługi można zintegrować?
• Przykłady integracji oraz wysyłek.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Wszyscy pracownicy administracji rządowej i samorządowej, biorący udział w wydawaniu decyzji administracyjnych i stosujący przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego, kierownicy i naczelnicy wydziałów, kierownicy jednostek podległych, sekretarze oraz informatycy i pracownicy kancelarii.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Dyplomowany archiwista, czynny Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Specjalista w zakresie dostępności cyfrowej i architektonicznej, biegła znajomość standardu WCAG 2.1. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu archiwizacji dokumentacji, systemów teleinformatycznych (w szczególności EPUAP2), prawa archiwalnego, administracyjnego, ochrony danych osobowych oraz zarządzania dokumentem i podpisem elektronicznym dla administracji publicznej.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 23 grudnia 2024 r.