• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Przygotowanie, organizacja i przeprowadzanie przetargów na zbycie nieruchomości publicznych

Miejsce
Internet
Termin
17 marca 2025
Czas trwania
10:00 - 14:30
Cena
459 zł
Zapisz się na szkolenie

W przypadku zgłoszenia do 3 marca 2025 r. cena wynosi 410 zł netto/os.

Ważne informacje o szkoleniu
  • Podczas proponowanego szkolenia omówimy praktycznie najistotniejsze zagadnienia konstrukcyjne w procesie przygotowywania i przeprowadzania przetargów na zbycie nieruchomości publicznych. Krok po kroku zaprezentujemy ścieżkę organizacji trybu przetargowego odwołując się do praktyki stosowania przepisów rozporządzenia wykonawczego do ugn. Za podstawę omawiania zagadnień szkoleniowych będzie służyć nam aktualne orzecznictwo sądów oraz wystąpienia właściwych organów nadzoru i kontroli. Przedstawimy również stanowisko sądów oraz Najwyższej Izby Kontroli zawarte w wynikach kontroli przeprowadzonych w latach 2021 – 2024, obejmujące prawidłowe i nieprawidłowe (w ocenie NIK) działania organów przygotowujących i prowadzących przetargi.
  • Odpowiemy na szereg pytań i wątpliwości m.in.:
    • Ile czasu ważny jest wykaz nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży?
    • O czym należy pamiętać przy procedurze zbycia nieruchomości zabytkowej?
    • Kto nie może brać udziału w przetargu?
    • Jak długo wisi ogłoszenie o przetargu?
    • Co zawiera dokumentacja przetargowa?
    • Co powinien zawierać protokół z przetargu?
    • Kiedy przetarg kończy się wynikiem negatywnym?
    • W jakich okolicznościach można odwołać przetarg?
    • Czy można nie podpisać umowy po wygranym przetargu?
zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Zdobycie, uzupełnienie, uporządkowanie i aktualizacja wiedzy z zakresu procedur przetargowego trybu zbywania nieruchomości.
  • Poznanie przepisów, orzecznictwa, piśmiennictwa i stanowisk organów kontroli w obszarze przetargowego trybu zbycia nieruchomości publicznych.
  • Poznanie zasad właściwej oceny przesłanek przemawiających za przetargowym zbyciem nieruchomości i uniknięcie błędów w ogłoszeniu, organizacji i przeprowadzaniu przetargów.
  • Zapoznanie się z możliwymi przesłankami unieważnienia, odwołania przetargu jak również odstąpienia od zawarcia umowy po przeprowadzeniu procedury przetargowej.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Czynności poprzedzające przetarg:
  • Ustalenia w przedmiocie stanu prawnego oraz stanu faktycznego nieruchomości – jakie informacje lub ustalenia mogą uzasadnić odstąpienie od zbywania nieruchomości.
  • Ustalenie wartości nieruchomości - zasady zapewnienia aktualności wyceny oraz skutki zmiany wartości nieruchomości dla postępowania przetargowego, wykazu oraz zawarcia umowy w wyniku przeprowadzenia przetargu.
  1. Obowiązki informacyjne właściciela nieruchomości przed ogłoszeniem o przetargu – zasady oraz konsekwencje ich naruszenia:
  • Wykaz nieruchomości przeznaczonych do zbycia - omówienie aktualnej praktyki publikacji wykazów oraz przypadków, kiedy nie jest wymagane sporządzenie i podanie wykazu do publicznej wiadomości.
  • Ustalanie ceny nieruchomości w wykazie (art. 35 ust. 2 pkt. 6 ugn). Cena w wykazie a cena wywoławcza w ogłoszeniu o przetargu. Jakie są konsekwencje zmiany wartości nieruchomości po podaniu wykazu do publicznej wiadomości, a przed ogłoszeniem przetargu?
  • Odwołanie przetargu, unieważnienie przetargu oraz odstąpienie od zawarcia umowy po przetargu a wykaz - czy konieczne jest ponowne ogłoszenie wykazu?
zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy urzędów gmin, miast, starostw i urzędów marszałkowskich zajmujący się zbywaniem nieruchomości, którzy chcą zaktualizować lub usystematyzować swoją praktyczną wiedzę w zakresie przygotowania i prowadzenia czynności przetargowych na zbycie nieruchomości.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Doświadczony trener, od 2008 roku prowadzi wysoko oceniane szkolenia z zakresu gospodarki nieruchomościami publicznymi i obrotu nieruchomościami. Absolwent aplikacji sądowej. Autor kilkudziesięciu publikacji z zakresu gospodarowania nieruchomościami publicznymi, cywilno-prawnych aspektów obrotu nieruchomościami i zamówień publicznych w gospodarce nieruchomościami.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Elżbieta Silny
Koordynator ds. Szkoleń i Forów
tel. 725 302 313
elsilny@frdl.szczecin.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 459 zł netto/os. W przypadku zgłoszenia do 3 marca 2025 r. cena wynosi 410 zł netto/os.

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia  do 13 marca 2025 r.