• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Stwierdzone nieprawidłowości w kontrolach NIK w zakresie ochrony danych osobowych. Jakie obszary należy zweryfikować w swoich jednostkach? Na co zwrócić uwagę, jakie stosować procedury?

Miejsce
Internet
Termin
15 maja 2024
Czas trwania
09:00 - 13:00
Cena
399/439 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 439 PLN netto/os. W przypadku zgłoszenia do 30 kwietnia 2024 r. cena wynosi 399 PLN netto/os.

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, przedmiotem którego będzie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych oraz procedur kontroli przeprowadzanych przez Najwyższą Izbę Kontroli (NIK).

Ważne informacje o szkoleniu

Najwyższa Izba Kontroli opublikowała raport o nieprawidłowościach w ochronie danych osobowych w jednostkach samorządu terytorialnego, którego skala jest ogromna. Duża ilość i znaczenie tych nieprawidłowości w skontrolowanych jst i ich jednostkach organizacyjnych wymusiła przeprowadzenie przez NIK dogłębnej analizy problemu, wymagającego natychmiastowej reakcji samorządowców na terenie całego państwa. Kontrolerzy odkryli, m.in. że w skrzynkach e-mailowych były dostępne dane osobowe, tj. nazwiska, numery PESEL, numery telefonów, a także informacje medyczne, dane o korzystaniu ze świadczeń socjalnych, dane o zatrudnieniu i sytuacja rodzinna, które zostały przetwarzane nieprawidłowo. Kolejne nieprawidłowości dotyczyły wykorzystania przez liczne jednostki publiczne, hostingu i domen komercyjnych bez odpowiednich zabezpieczeń.

W związku z powyższym NIK zapowiedziała rozszerzenie kontroli na wszystkie podmioty publiczne, w tym jst i jednostki organizacyjne w celu wyeliminowania nieprawidłowości i zapewnienia zmian w usługach publicznych. W celu przygotowania się do tej kontroli oraz szczegółowego poznania raportu oraz skali naruszeń w nim opisanych, proponujemy Państwu uczestnictwo w zajęciach, które poprowadzi ekspertka, radca prawny, realizująca od kilkunastu lat szkolenia dla administracji publicznej, także z zakresu RODO, udostępniania danych, świadcząca wsparcie prawne dla jst, ceniona za jasny sposób przekazywania wiedzy, uzyskująca bardzo dobre oceny od uczestników.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Uzupełnisz, uporządkujesz informacje z zakresu przepisów o ochronie danych osobowych oraz nabędziesz umiejętności praktycznego ich stosowania w swojej jednostce.
  • Poznasz wyniki kontroli NIK dotyczące danych osobowych. Zdobędziesz wiedzę o nieprawidłowościach w tym zakresie.
  • Dowiesz się jakie obszary zweryfikować, przygotowując się do kontroli NIK, na które aspekty zwrócić szczególną uwagę.
  • Będziesz wiedział:
  • jak właściwie interpretować przepisy prawne dotyczące ochrony danych osobowych,
  • jak powinna wyglądać prawidłowa dokumentacja z tego zakresu dotycząca poczty elektronicznej,
  • jak publikować, przechowywać i usuwać dane zamieszczane na BIP,
  • na jakie aspekty zwracać uwagę przy zawieraniu umów dotyczących przetwarzania danych osobowych,
  • jak obsługiwać sesje organu uchwałodawczego jst, prowadzić stronę internetową i media społecznościowe,
  • czym jest analiza ryzyka i jaka jest jej rola.
  • Uzyskasz informacje na temat najczęściej pojawiających się błędów i nieprawidłowości w zakresie tematyki zajęć.
  • Będziesz miał możliwość konsultacji kwestii problemowych, wymiany doświadczeń z trenerem i innymi uczestnikami.

 

zwiń
rozwiń
Program
  1. Obszary ochrony danych osobowych, kontrolowane przez NIK.
  2. Poczta elektroniczna, domeny komercyjne i komercyjne serwery internetowe – jakie nieprawidłowości ustalił NIK?
  3. Jak powinna wyglądać prawidłowa dokumentacja z zakresu ochrony danych dotycząca poczty elektronicznej?
  4. Praca zdalna a dokumentacja z zakresu ochrony danych osobowych. Kontrola pracy zdalnej w kontekście ochrony danych osobowych.
  5. Umowy powierzenia i ich rola, umowy powierzenia z dostawcą usług hostingowych.
  6. Umowy powierzenia z dostawcą BIP.
  7. Jak powinna wyglądać procedura powierzania przetwarzania danych osobowych:
  • Przygotowanie do zawarcia umowy, ankiety i badania.
  • Procedura wyboru podmiotu, któremu powierzono przetwarzania.
  • Właściwa umowa (omówienie koniecznej dokumentacji na przykładach dokumentów).

 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Kadra zarządzająca w administracji publicznej, w tym jst i jednostek podległych, w tym sekretarze, kierownicy i dyrektorzy jednostek organizacyjnych: ośrodków kultury, bibliotek, powiatowych inspektorów nadzoru budowlanego, powiatowych stacji sanitarno-epidemiologicznych, domów pomocy społecznej, powiatowych centrów pomocy rodzinie, przychodni psychologiczno-pedagogicznych, centrów usług wspólnych, inspektorzy ochrony danych i ich zastępcy, osoby odpowiedzialne za ochronę danych, kierownicy działów organizacyjnych i IT, wszyscy zainteresowani tematyką szkolenia.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Radca prawny, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, prawa pracy oraz przepisów prawnych dotyczących k.p.a., postępowania administracyjnego, ochrony danych osobowych, procedury rozpatrywania skarg i wniosków, udostępniania danych, dostępu do informacji publicznej, realizacji zadań własnych i zleconych jst. Doświadczona trenerka, prowadząca od kilkunastu lat szkolenia, podnoszące kwalifikacje pracowników administracji publicznej. Autorka komentarzy i opinii prawnych, wysoko oceniana za fachowość i jasność przekazu przez uczestników szkoleń i kursów.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Magdalena Kubik-Szczerba
Kierownik zespołu ds. szkoleń FRDL POST
tel. 17 862 69 64
magdalena.kubik@frdl.rzeszow.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 439 PLN netto/os. W przypadku zgłoszenia do 30 kwietnia 2024 r. cena wynosi 399 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 9 maja 2024 r.