12 lutego 2021
„Weryfikacja planów zapewnienia dostępności oraz raport o stanie dostępności”.
9.30 – 10.00 Powitanie uczestników, inauguracja funkcjonowania Forum Koordynatorów ds. dostępności działającym przy FRDL.
10.00 – 11.30 Weryfikacja planów zapewniania dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami - praktyka i przykłady.
- Wykorzystane narzędzia do przygotowania planu - przeprowadzone audyty dostępności - informacje praktyczne;
- Weryfikacja zadań ujętych w planach dostępności – przykłady;
- Osoby odpowiedzialne za realizację poszczególnych elementów planu - integracja procesów komunikacji i współpracy;
- Czas obowiązywania planów zapewnienia dostępności;
- Monitoring wdrażania dostępności;
- Plan zapewnienia dostępności vs raport o stanie zapewnienia dostępności.
11.30 – 11.45 Przerwa.
11.45 – 13.15 Prawne i praktyczne kwestie dotyczące sporządzania raportu o stanie dostępności.
- Podmioty zobowiązane do złożenia raportu o stanie dostępności;
- Formularz raportu a dostępność architektoniczna;
- Formularz raportu a dostępność cyfrowa;
- Formularz raportu a dostępność informacyjno-komunikacyjna;
- Formularz raportu a dostęp alternatywny;
- Okres sprawozdawczy;
- Omówienie kwestii budzących wątpliwości przy tworzeniu raportu.
13.15 – 14.00 Poznanie dobrych praktyk i rekomendowanych rozwiązań, dyskusja, dobre rozwiązania.
Podsumowanie, zakończenie spotkania.