Weryfikacja planów zapewnienia dostępności oraz raport o stanie dostępności”.

9.30 – 10.00 Powitanie uczestników, inauguracja funkcjonowania Forum Koordynatorów ds. dostępności działającym przy FRDL.
10.00 – 11.30 Weryfikacja planów zapewniania dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami - praktyka i przykłady. 

  • Wykorzystane narzędzia do przygotowania planu - przeprowadzone audyty dostępności - informacje praktyczne;
  • Weryfikacja zadań ujętych w planach dostępności – przykłady;
  • Osoby odpowiedzialne za realizację poszczególnych elementów planu - integracja procesów komunikacji i współpracy;
  • Czas obowiązywania planów zapewnienia dostępności;
  • Monitoring wdrażania dostępności;
  • Plan zapewnienia dostępności vs raport o stanie zapewnienia dostępności.

11.30 – 11.45 Przerwa.
11.45 – 13.15 Prawne i praktyczne kwestie dotyczące sporządzania raportu o stanie dostępności.

  • Podmioty zobowiązane do złożenia raportu o stanie dostępności;
  • Formularz raportu a dostępność architektoniczna;
  • Formularz raportu a dostępność cyfrowa;
  • Formularz raportu a dostępność informacyjno-komunikacyjna;
  • Formularz raportu a dostęp alternatywny;
  • Okres sprawozdawczy;
  • Omówienie kwestii budzących wątpliwości przy tworzeniu raportu.

13.15 – 14.00 Poznanie dobrych praktyk i rekomendowanych rozwiązań, dyskusja, dobre rozwiązania.

 Podsumowanie, zakończenie spotkania.