Przedmiotem spotkania była dyskusja poświęcona najbardziej problematycznym kwestiom z zakresu przygotowania i opracowania raportu o stanie dostępności, a samo spotkanie prowadzone było w oparciu o najczęściej zadawane, przez Państwa pytania w tym zakresie. Uczestnicy spotkania mieli możliwość wymiany doświadczeń w zakresie opracowywanych raportów w swoich jednostkach z ekspertkami prowadzącymi spotkanie oraz członkami Forum. 

Spotkanie poprzedzone zostało Walnym Zebraniem Członków Forum, którego przedmiotem było opracowanie harmonogramu prac Forum na najbliższe miesiące i powołanie Władz Forum.

Program spotkania:
10.00 – 11.15 Piątkowa kawa Koordynatorów ds. dostępności w JSFP – Walne zebranie członków Forum Koordynatorów ds. dostępności w JSFP.

  • Omówienie harmonogramu prac Forum na najbliższe miesiące
  • Wybór Zarządu Forum

11.15-11.30 Przerwa kawowa.
11.30 – 14.30 Raport o stanie dostępności – praktyczne wskazówki dotyczące uzupełniania dokumentu: 

  1. Kto jest zobligowany do złożenia raportu?
  2. Audyt a analiza dostępności.
  3. Jak przeprowadzić audyt dostępności - narzędzia i metody.
  4. Raport poaudytowy, zalecenia a plany działania.
  5. Dostęp alternatywny a raportowanie. Czy raportujemy gotowość czy faktyczne przypadki zapewniania dostępu alternatywnego? Przykłady dostępu alternatywnego.
  6. Sankcje, kary za brak dostępności.
  7. Monitoring stron internetowych a kontrole.