5 marca 2021
Przedmiotem spotkania była dyskusja poświęcona najbardziej problematycznym kwestiom z zakresu przygotowania i opracowania raportu o stanie dostępności, a samo spotkanie prowadzone było w oparciu o najczęściej zadawane, przez Państwa pytania w tym zakresie. Uczestnicy spotkania mieli możliwość wymiany doświadczeń w zakresie opracowywanych raportów w swoich jednostkach z ekspertkami prowadzącymi spotkanie oraz członkami Forum.
Spotkanie poprzedzone zostało Walnym Zebraniem Członków Forum, którego przedmiotem było opracowanie harmonogramu prac Forum na najbliższe miesiące i powołanie Władz Forum.
Program spotkania:
10.00 – 11.15 Piątkowa kawa Koordynatorów ds. dostępności w JSFP – Walne zebranie członków Forum Koordynatorów ds. dostępności w JSFP.
- Omówienie harmonogramu prac Forum na najbliższe miesiące
- Wybór Zarządu Forum
11.15-11.30 Przerwa kawowa.
11.30 – 14.30 Raport o stanie dostępności – praktyczne wskazówki dotyczące uzupełniania dokumentu:
- Kto jest zobligowany do złożenia raportu?
- Audyt a analiza dostępności.
- Jak przeprowadzić audyt dostępności - narzędzia i metody.
- Raport poaudytowy, zalecenia a plany działania.
- Dostęp alternatywny a raportowanie. Czy raportujemy gotowość czy faktyczne przypadki zapewniania dostępu alternatywnego? Przykłady dostępu alternatywnego.
- Sankcje, kary za brak dostępności.
- Monitoring stron internetowych a kontrole.