FORUM SEKRETARZY WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO

w dniach 8 i 24 listopada 2021.

Program spotkania

Dzień 8 listopada 2021 Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu po zmianach

  1. Pranie pieniędzy i finansowanie terroryzmu – AML i nowelizacja ustawy:
    1. główne zmiany,
    2. praktyczne rozwiązania.
  2. Przestępstwo prania pieniędzy i finansowania terroryzmu. Jak rozumieć i czym jest naprawdę?
    Przykłady przestępstw.
  3. System AML w Polsce i na świecie – różnice i podobieństwa.
  4. Czego powinny się spodziewać polskie instytucje obowiązane do stosowania ustawy o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy i finansowaniu terroryzmu?
    1. katalog instytucji obowiązanych – podejście praktyczne,
    2. czym są i jak rozumieć obowiązki instytucji obowiązanych do stosowania ustawy o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy i finansowaniu terroryzmu?
  5. Nowa procedura zarządzania ryzykiem przy stosowaniu środków bezpieczeństwa finansowego.
  6. Jak zweryfikować tożsamość zgodnie z RODO – czy zgoda nie jest potrzebna?
  7. Zmiana okresu przechowywania danych.
  8. Praktyczne podejście do podstawowych środków bezpieczeństwa finansowego. Czym jest i jak działa pieniądz elektroniczny.
  9. Wzmożone środki bezpieczeństwa finansowego – ujęcie praktyczne.
    1. beneficjent rzeczywisty,
    2. rejestr beneficjentów rzeczywistych.
    3. rejestr rachunków bankowych,
    4. raportowanie transakcji.
  10. Powierzenie stosowania środków bezpieczeństwa finansowego.
  11. Jak rozumieć transakcje podejrzane – studium przypadku.
  12. Kontrola instytucji obowiązanych.
    1. odpowiedzialność karna i finansowa,
    2. rola i zadania Generalnego Inspektora Informacji Finansowej.

DDzień 24 listopada 2021 Zmiany w K.p.a. i ustawa o doręczeniach elektronicznych

1 1. Nowe brzmienie art. 156 K.p.a.:
 2. Przepisy przejściowe regulujące postępowanie w przedmiocie stwierdzenia nieważności decyzji
 administracyjnej.
 3. Prowadzenie postępowania administracyjnego po 5 października 2021 r.
 4. Nowe zasady liczenia terminów załatwienia sprawy.
 5. Ponaglenie po zmianach.
 6. Doręczenie wraz z doręczeniem elektronicznym po zmianach – zmiany w rozdziale 8 K.p.a., art. 39-46,
 ponadto:

 a) publiczna usługa hybrydowa i jej wpływ na postępowanie administracyjne,
 b) usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
 c) korzystanie przez organ prowadzący postępowanie z bazy adresów elektronicznych.

 7. Data wszczęcia postępowania na żądanie strony wniesionego drogą elektroniczną.
 8. Zasady składania pism w postępowaniu administracyjnym.
 9. Zmiany w procedurze „milczącego załatwienia sprawy”.
 10. Zmiany dotyczące postanowień administracyjnych (art. 124 i 125 K.p.a.).
 11. Zmiany w procedurze wydawania zaświadczeń w formie dokumentu elektronicznego.
 12. Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi w formie dokumentu elektronicznego.
 13. Upoważnienie do wydawania decyzji administracyjnej wydawanej „na piśmie utrwalonym w postaci
 papierowej lub elektronicznej".
 14. Adres do doręczeń elektronicznych i skrzynka doręczeń.
 15. Baza adresów elektronicznych.
 16. Inne zmiany K.p.a. związane z wejściem w życie ustawy o doręczeniach elektronicznych.