08 i 24.11.2021
FORUM SEKRETARZY WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO
w dniach 8 i 24 listopada 2021.
Program spotkania
Dzień 8 listopada 2021 Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu po zmianach
- Pranie pieniędzy i finansowanie terroryzmu – AML i nowelizacja ustawy:
- główne zmiany,
- praktyczne rozwiązania.
- Przestępstwo prania pieniędzy i finansowania terroryzmu. Jak rozumieć i czym jest naprawdę?
Przykłady przestępstw. - System AML w Polsce i na świecie – różnice i podobieństwa.
- Czego powinny się spodziewać polskie instytucje obowiązane do stosowania ustawy o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy i finansowaniu terroryzmu?
- katalog instytucji obowiązanych – podejście praktyczne,
- czym są i jak rozumieć obowiązki instytucji obowiązanych do stosowania ustawy o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy i finansowaniu terroryzmu?
- Nowa procedura zarządzania ryzykiem przy stosowaniu środków bezpieczeństwa finansowego.
- Jak zweryfikować tożsamość zgodnie z RODO – czy zgoda nie jest potrzebna?
- Zmiana okresu przechowywania danych.
- Praktyczne podejście do podstawowych środków bezpieczeństwa finansowego. Czym jest i jak działa pieniądz elektroniczny.
- Wzmożone środki bezpieczeństwa finansowego – ujęcie praktyczne.
- beneficjent rzeczywisty,
- rejestr beneficjentów rzeczywistych.
- rejestr rachunków bankowych,
- raportowanie transakcji.
- Powierzenie stosowania środków bezpieczeństwa finansowego.
- Jak rozumieć transakcje podejrzane – studium przypadku.
- Kontrola instytucji obowiązanych.
- odpowiedzialność karna i finansowa,
- rola i zadania Generalnego Inspektora Informacji Finansowej.
DDzień 24 listopada 2021 Zmiany w K.p.a. i ustawa o doręczeniach elektronicznych
1 1. Nowe brzmienie art. 156 K.p.a.:
2. Przepisy przejściowe regulujące postępowanie w przedmiocie stwierdzenia nieważności decyzji
administracyjnej.
3. Prowadzenie postępowania administracyjnego po 5 października 2021 r.
4. Nowe zasady liczenia terminów załatwienia sprawy.
5. Ponaglenie po zmianach.
6. Doręczenie wraz z doręczeniem elektronicznym po zmianach – zmiany w rozdziale 8 K.p.a., art. 39-46,
ponadto:
a) publiczna usługa hybrydowa i jej wpływ na postępowanie administracyjne,
b) usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
c) korzystanie przez organ prowadzący postępowanie z bazy adresów elektronicznych.
7. Data wszczęcia postępowania na żądanie strony wniesionego drogą elektroniczną.
8. Zasady składania pism w postępowaniu administracyjnym.
9. Zmiany w procedurze „milczącego załatwienia sprawy”.
10. Zmiany dotyczące postanowień administracyjnych (art. 124 i 125 K.p.a.).
11. Zmiany w procedurze wydawania zaświadczeń w formie dokumentu elektronicznego.
12. Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi w formie dokumentu elektronicznego.
13. Upoważnienie do wydawania decyzji administracyjnej wydawanej „na piśmie utrwalonym w postaci
papierowej lub elektronicznej".
14. Adres do doręczeń elektronicznych i skrzynka doręczeń.
15. Baza adresów elektronicznych.
16. Inne zmiany K.p.a. związane z wejściem w życie ustawy o doręczeniach elektronicznych.