25 lutego 2021
W dniu 25 lutego 2021 r. odbyło się spotkanie FORUM SEKRETARZY WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO poświęcone
Przygotowaniom do sporządzenia raportu o stanie dostępności.
Koordynacja dostępności w jednostce
Na spotkaniu omówiono problematykę dotyczącą przygotowania do sporządzenia raportu o stanie dostępności, jego zakresu i przedmiotu, kto powinien go opracować.
Program:
- Plan działania na rzecz poprawy dostępności:
- czy każdy musi go mieć?
- jak i kiedy go napisać?
- plan działania a audyt/analiza dostępności.
- Omówienie przykładowych planów na rzecz poprawy dostępności:
- termin planu,
- przedmiot planu,
- plan, diagnoza a harmonogram.
- Raport o stanie dostępności – podstawy prawne.
- Jak przygotować raport o stanie dostępności i na kim spoczywa odpowiedzialność za jego przygotowanie?
- Techniczne uwarunkowania złożenia raportu. Sposoby składania raportów. Raporty zbiorcze.
- Przedmiot raportu. Omówienie zakresu raportu.
- Dostęp alternatywny a raport.
- Z jakich pomocy korzystać? Gdzie znaleźć informacje na temat dostępności? Jak się dokształcać?
- Dyskusja.
Prowadzący:
Ewa Plesnarowicz – Durska - radca prawny, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, prawa pracy oraz przepisów prawnych dotyczących ochrony danych osobowych, zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Doświadczona trenerka, prowadząca szkolenia podnoszące kwalifikacje pracowników administracji publicznej. Autorka komentarzy i opinii prawnych