W dniu 25 lutego 2021 r. odbyło się spotkanie FORUM SEKRETARZY WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO poświęcone

Przygotowaniom do sporządzenia raportu o stanie dostępności.
Koordynacja dostępności w jednostce

Na spotkaniu omówiono problematykę dotyczącą przygotowania do sporządzenia raportu o stanie dostępności, jego zakresu i przedmiotu, kto powinien go opracować.

Program:

  1. Plan działania na rzecz poprawy dostępności:
  • czy każdy musi go mieć?
  • jak i kiedy go napisać?
  • plan działania a audyt/analiza dostępności.
  1. Omówienie przykładowych planów na rzecz poprawy dostępności:
  • termin planu,
  • przedmiot planu,
  • plan, diagnoza a harmonogram.
  1. Raport o stanie dostępności – podstawy prawne.
  2. Jak przygotować raport o stanie dostępności i na kim spoczywa odpowiedzialność za jego przygotowanie?
  3. Techniczne uwarunkowania złożenia raportu. Sposoby składania raportów. Raporty zbiorcze.
  4. Przedmiot raportu. Omówienie zakresu raportu.
  5. Dostęp alternatywny a raport.
  6. Z jakich pomocy korzystać? Gdzie znaleźć informacje na temat dostępności? Jak się dokształcać?
  7. Dyskusja.

Prowadzący:

Ewa Plesnarowicz – Durska - radca prawny, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, prawa pracy oraz przepisów prawnych dotyczących ochrony danych osobowych, zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Doświadczona trenerka, prowadząca szkolenia podnoszące kwalifikacje pracowników administracji publicznej. Autorka komentarzy i opinii prawnych