FORUM SEKRETARZY WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO

31 maja 2021 - Sygnaliści w administracji samorządowej

Program.:

  1. Wstęp – podstawowe informacje.
  2. System zgłaszania nieprawidłowości – niezbędna dokumentacja.
  3. Definicja sygnalisty.
  4. Poufność a anonimowość sygnalisty.
  5. Obowiązek prawny.
  1. Dyrektywa z 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii;
  2. Pozostałe ważne przepisy prawa.
  1. Dyrektywa w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii.
  1. Obszary oddziaływania Dyrektywy,
  2. Kim mogą być zgłaszający naruszenia?
  1. Nowe obowiązki pracodawców – proces wdrożeniowy.

 8. Kary i środki karne. Wewnętrzne procedury zgłaszania naruszeń w sektorze publicznym.
 Jak ma wyglądać procedura?

  1. Opracowywanie oraz omawianie dokumentacji w związku z obowiązkiem:
  1. opracowania i wdrożenia procedury anonimowego zgłaszania naruszeń,
  2. wskazania osoby odpowiedzialnej za odbieranie zgłoszeń,
  3. określenia sposobu odbierania zgłoszeń,
  4. określenia sposobu ochrony pracownika dokonującego zgłoszenia, zapewniającego co najmniej ochronę przed działaniami o charakterze represyjnym, dyskryminacją lub innymi rodzajami niesprawiedliwego traktowania,
  5. określenia sposobu ochrony danych osobowych pracownika dokonującego zgłoszenia oraz osoby, której zarzuca się dokonanie naruszenia, zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych,
  6. określenia zasad zachowania poufności w przypadku ujawnienia tożsamości sygnalisty, gdy jego tożsamość jest możliwa do ustalenia,
  7. określenia rodzaju i charakteru działań następczych podejmowanych po odebraniu zgłoszenia,
  8. określenia terminu usunięcia przez instytucje obowiązane danych osobowych zawartych w zgłoszeniach.
  1. Ochrona sygnalistów w tym zakaz działań odwetowych.
  2. Omawianie dokumentacji wewnętrznej w postaci Polityki Ochrony Sygnalistów.

 

16.06.2021 - Praca zdalna - organizacja i jej efektywność

Program.:

1.Praca zdalna w nowej rzeczywistości

  • największe wezwania i problemy w pracy zdalnej,
  • obowiązki i jakość pracy pracownika w domu,
  • istota tej pracy i zaufanie w pracy z domu,
  • inicjatywa i jej brak w pracy z domu.

2.Przygotowanie i organizacja miejsca pracy zdalnej

  • Zagospodarowanie przestrzeni do pracy w domu,
  • Przygotowanie miejsca do pracy w domu,
  • Komfort pracy – najważniejsze zasady,
  • Bezpieczeństwo danych i informacji.

3.Praca w domu i moi domownicy

  • Ustalenie „reguł” z domownikami,
  • Trudne rozmowy i konflikty – jak je załagodzić,
  • Radzenie sobie ze stresem i izolacją społeczną.

4.Komunikacja w pracy zdalnej

  • Ustalanie zasad i reguł pracy zdalnej z szefem i współpracownikami
  • Komunikacja synchroniczna i asynchroniczna,
  • Bariery komunikacji wirtualnej – jak sobie z nimi radzić?
  • Jak zrozumieć komunikacje pisaną,
  • Efektywne spotkania online,
  • Efektywna współpraca z zespołem i grupami pracowników -s złote zasady.

5.Zarządzanie swoim czasem i zadaniami w pracy home office

  • Matryca Eisenhowera - czy może przydać się w pracy?- planowanie listy zadań,
  • Metoda ABC – najpierw ważne czy pilne?
  • Jak maksymalnie wykorzystać swój umysł – praca z emocjami.

6. Nawyki nie muszą być złe- jak je wykorzystać do lepszego zarządzania czasem w pracy zdalnej?

  • Zakłócacze i złodzieje czasu w pracy zdalnej na home office,
  • Kto najbardziej skrada Twój czas – praca indywidualna.

7. Jak dbać o swoją energię i być efektywnym przez długi czas

  • Work Life Balance w pracy na home office,
  • Jak uniknąć rutyny, nawyków i rytuałów w pracy zdalnej,
  • Podsumowanie szkolenia.